Aviseringar
Rensa alla

Pinocchio


Hayge
Ämnesstartare

Har ni någonsin tänkt på vad som skulle hända om Pinocchio sa "Min näsa kommer att växa nu" Om den växer då så talade han ju sanning alltså borde den inte växa, men om den inte växte så ljög han ju, och då borde den ju växa! Vad tror ni?

pinocchio.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

mindfuck


   
SvaraCitera

Den borde växa pyttelite bara [sad]


   
SvaraCitera

error


   
SvaraCitera
Hayge
Ämnesstartare

Skönhetsmiss:

Den borde växa pyttelite bara [sad]

Men han sa ju bara att den skulle växa, så även om den växer pyttelite så har den ju ändå växt, alltså så talade han sanning och då borde den inte växa :O


   
SvaraCitera

Hayge:

Men han sa ju bara att den skulle växa, så även om den växer pyttelite så har den ju ändå växt, alltså så talade han sanning och då borde den inte växa :O

ELLER, så växer den inte på en stund, och seeen växer den [bigsmile]


   
SvaraCitera

Sluta [cry]


   
SvaraCitera
Hayge
Ämnesstartare

Men hans näsa borde ju växa direkt, det gör han ju alltid när han ljuger [smile]

Skönhetsmiss:

ELLER, så växer den inte på en stund, och seeen växer den [bigsmile]


   
SvaraCitera

Alla dör.


   
SvaraCitera

Hayge:

Men hans näsa borde ju växa direkt, det gör han ju alltid när han ljuger

Nej, därför han säger ju att hans näsa ska växa NU, och det gör den inte, så han ljuger, då måste den växa SEN [rolleyes]


   
SvaraCitera

1.Pinocchio säger att hans näsa kommer att växa nu
2.Näsan växer inte
Slutsats: Pinocchio ljuger

Pinocchios näsa växer när han ljuger.
Pinocchio ljög precis
Alltså växer hans näsa.

Han kan skjuta upp detta genom att säga "Min näsa kommer att växa inom en snar framtid", och på så sätt så kommer den inte växa förrän efter en "snar framtid", eller så kan han säga "Min näsa kommer att växa i framtiden", vilket betyder att hans näsa inte kommer växa förrän "framtiden" är slut, vilket konceptuellt är aldrig. Nästa gång han ljuger så kommer hans näsa dock att växa, vilket betyder att hans påstående blir sant, och alltså kommer hans näsa växa tillbaka in igen direkt efter (om det fungerar tvärtom, det vill säga)


   
SvaraCitera

AHAHAHAHAHA. Vem går runt och tänker på sånt här ens. [bigsmile][love]


   
SvaraCitera
Hayge
Ämnesstartare

Sagitta:

AHAHAHAHAHA. Vem går runt och tänker på sånt här ens. [bigsmile][love]

Jag har väldigt visa tankar ibland 🙂


   
SvaraCitera

[bigcheers] Partydödare


   
SvaraCitera

[tired]


   
SvaraCitera