Aviseringar
Rensa alla

Pinsamt så utav bara helvete!


Ämnesstartare

Idag när jag skulle ta tåget hem från Centralen så tittade jag upp efter människor som vill "ta rygg på en" genom spärrarna. Jag tillåter inte att någon åker på min biljett nämligen. Men jag uppmärksamade istället en annan sak, en kvinna som smög runt mystiskt utanför spärrarna och som sedan gick kvickt fram till en annan kvinnas ryggsäck och stoppade ner handen. ´Kvinnan som bar på ryggsäcken verkade inte märka något alls så av ren impuls går jag fram till kvinnan som har handen nedstoppad i ryggsäcken och tar tag i henne samtidigt som jag säger "Vad håller du på med? Varför rotar du i hennes väska?" Hon ser förbryllat på mig och ryggsäckskvinnan vänder sig om frågande? Efter några sekunder så säger dom båda något i stil med att dom känner varandra. Dom verkade vara utländska, jag blev otroligt lättad och gjorde en gest om att jag bad om ursäkt och sprang mot mitt tåg.

Nu i efterhand tycker jag att det var otroligt pinsamt i alla fall för stunden, men lite stolt ändå känner jag mig, att jag vet hur jag reagerar ifall något sånt här skulle hända. Vad tycker ni? Tror ni att ni hade reagerat annorlunda? Såhär i efterhand skulle jag nog ha väntat några sekunder med att ingripa och se läget...


   
Citera
Ämnesstartare

Sandra22: Dom verkade vara utländska

viktigt att påpeka detta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandra22: Idag när jag skulle ta tåget hem från Centralen så tittade jag upp efter människor som vill "ta rygg på en" genom spärrarna. Jag tillåter inte att någon åker på min biljett nämligen

jävla mupp :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol.......


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iskall:

jävla mupp :s

mm typ som att ej hålla upp dörren efter sig om det är kö till betaltoalett


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lol blev hela tiden anklagad för sånt förrut av folk tror det var pga enda blatten i stan.... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

mm typ som att ej hålla upp dörren efter sig om det är kö till betaltoalett

en tant gjorde så mot mig en gång. hon stängde dörren hårt efter sig och stirrade bittert


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så som händer men civilkurage är bra. mer av det skulle vara bra

Sandra22: Jag tillåter inte att någon åker på min biljett nämligen.

samma här med min biljett. kan man inte betala för sig ska man heller inte åka tåg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

closeyoureyes:
så som händer men civilkurage är bra. mer av det skulle vara bra
samma här med min biljett. kan man inte betala för sig ska man heller inte åka tåg

haha tönt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

haha tönt

bara för att du tillhör gratisgenerationen som ska ha allt gratis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

closeyoureyes:

bara för att du tillhör gratisgenerationen som ska ha allt gratis

Haha gå och mjölka kor eller något din bonde


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

closeyoureyes:

bara för att du tillhör gratisgenerationen som ska ha allt gratis

öh? nej. tönt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandra22:
Idag när jag skulle ta tåget hem från Centralen så tittade jag upp efter människor som vill "ta rygg på en" genom spärrarna. Jag tillåter inte att någon åker på min biljett nämligen. Men jag uppmärksamade istället en annan sak, en kvinna som smög runt mystiskt utanför spärrarna och som sedan gick kvickt fram till en annan kvinnas ryggsäck och stoppade ner handen. ´Kvinnan som bar på ryggsäcken verkade inte märka något alls så av ren impuls går jag fram till kvinnan som har handen nedstoppad i ryggsäcken och tar tag i henne samtidigt som jag säger "Vad håller du på med? Varför rotar du i hennes väska?" Hon ser förbryllat på mig och ryggsäckskvinnan vänder sig om frågande? Efter några sekunder så säger dom båda något i stil med att dom känner varandra. Dom verkade vara utländska, jag blev otroligt lättad och gjorde en gest om att jag bad om ursäkt och sprang mot mitt tåg.

Nu i efterhand tycker jag att det var otroligt pinsamt i alla fall för stunden, men lite stolt ändå känner jag mig, att jag vet hur jag reagerar ifall något sånt här skulle hända. Vad tycker ni? Tror ni att ni hade reagerat annorlunda? Såhär i efterhand skulle jag nog ha väntat några sekunder med att ingripa och se läget...

Äsch du gjorde iallafall en insats och det är sällan sånt händer indet här stela landet där folk annars aldrig gör ett handtag alternativt ignorerar. Cred ska du ha!

kukoxo:

en tant gjorde så mot mig en gång. hon stängde dörren hårt efter sig och stirrade bittert

Protip: Göm dig bakom dörren fånga dörrhandtaget när personen släpper det och sen glider du in snabbt men diskret


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

viktigt att påpeka detta

jag skrev det eftersom att jag inte förstod vad dom sa och att det var därför jag var tvungen att tolka vad dom menade med hjälp av kroppsspråk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: tönt.

sicilianmind: gå och mjölka kor eller något din bonde

varför gör ni mesiga påhopp för det? lär er att betala för er istället för att snylta på andra era luffare


   
SvaraCitera