Aviseringar
Rensa alla

Pirat partiet fatalistiskt?


Ämnesstartare

Tycker ni att det är fatalistiskt att rösta på pirat partiet?

Skriv gärna era åsikter!


   
Citera

Macktorsken:

Skriv gärna era åsikter!

Om du vill ha svar på denna fråga så bör du nog definiera vad du menar med fatalistiskt i detta sammanhang. Kom ihåg att detta är ett ungdomsforum.

Men jo, jag håller nog med lite där. Det går inte att hindra framtiden och teknologins utveckling.


   
SvaraCitera

Öh, nej? De vill helt andra saker än de traditionella blåröda som ändrar skattetrycket upp och ner var fjärde år.


   
SvaraCitera

Samma fenomen som SD men mindre kontroversiell fråga. Intelligent ledning och många helt vanliga missnöjda röstare, men drar precis som SD till sig en väldigt stor mängd okunniga, ja smått indolenta individer[y].


   
SvaraCitera

Piratpartiet [no-no]

OnT: kanske lite. Men nah.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Tycker ni att det är fatalistiskt att rösta på pirat partiet?

Menar du att jag skulle rösta på piratpartiet för att det är det enda jag faktiskt skulle ha kunnat göra. Min fria vilja existerar inte och min röst åt det hållet är ödesbestämd?


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Tycker ni att det är fatalistiskt att rösta på pirat partiet?

vad är fatalistiskt för något?


   
SvaraCitera

EkarN:

Intelligent ledning

Tveksamt. Gräsrötterna är det som är bra med partiet, ledningen tycks ju rätt inkompetent. Särskilt Falkvinge. Inte nog med att han är ultrakapitalist, han är mer karriärsman än idealist också.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Tveksamt. Gräsrötterna är det som är bra med partiet, ledningen tycks ju rätt inkompetent. Särskilt Falkvinge. Inte nog med att han är ultrakapitalist, han är mer karriärsman än idealist också

Jag menar att ledningen är smart och finner på br argument för sin sak, precis som i SD. En del som röstar på SD:"UT med blattejävlarna!!!111!!(inte alla, inte jag t.ex). En del som röstar på PP"Vad är integritet för nåt? Jag vill bara inte betala för mina spel, musik och filmer." Inte alla där heller, men i båda fallen finns det en stor mängd av dessa personer som inte tänker som ledningen.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera