Aviseringar
Rensa alla

Piratpartiet och miljöpartiet i samma grupp i EU


Ämnesstartare

Nu är det ju helt klart att piratpartiet kommer gå med i den gröna gruppen i EU tillsammans med Miljöpartiet. Jag undrar därför, eftersom piratpartiet i flera debatter sagt att de hellre skulle ha fri fildelning än stoppa växthuseffekten, ställa den frågan till er, eftersom många av er säkert skulle kunna tänka er att rösta på piratpartiet -

Går fildelning före miljön? Kommer sverige någonsin hamna i en situation där vi kommer tvingas kompromissa bort integritet för att få en hållbar framtid?

Gör piratpartiet rätt som väljer att driva både miljöpolitik(genom att rösta med den gröna gruppen i alla frågor) och fildelningspolitik, på samma gång?

ÄNDRAT 2009-06-25 20:55
Visste inte hur jag skulle formulera mig, menar stoppa den förhöjda växthuseffekten.


   
Citera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja, fri fildelning (Du röstade på detta alternativ)

XD
nae, fildelning osv berör mig inte ens..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Går fildelning före miljön?

Fildelning är bra för miljön, färre transporter, färre förpackningar och mindre rika filmbolagschefer som kör SUV, alla vinner!

Alltså, fildelning är grymt miljövänligt och ett stort första steg mot ett hållart samhälle!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Resultat/Resultat/Resultat/ (Du röstade på detta alternativ)

Det ena utesluter knappast det andra. Men om jag nu måste välja så är självklart miljön viktigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

nae, fildelning osv berör mig inte ens..

så varför röstade du så. XD

AndyH:

Alltså, fildelning är grymt miljövänligt och ett stort första steg mot ett hållart samhälle!

Haha. Men frågan var ifall - om du var tvungen att välja mellan att stoppa växthuseffekten och få fildela fritt. Inte huruvida det är bra för miljön eller ej, för du tror väl inte på allvar att fri fildelning kommer lösa alla problem?

För att inte bli anklagad för något: Jag är för fri fildelning, upphävda patent, etc, etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Det ena utesluter knappast det andra. Men om jag nu måste välja så är självklart miljön viktigare.

Det var det valet var om, jag tror inte man någonsin kommer tvingas välja mellan de båda frågorna. Mer intressant att se vad folk prioriterar, tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

för du tror väl inte på allvar att fri fildelning kommer lösa alla problem?

Det löser mina problem [bigsmile]

Skämt och sido, klimatsnacket är bara bullshit och det vi ser är bara naturliga cykliska fluktuationer i naturen. Däremot finns ju ingen anledning att svina ner för det, dock har fildelning högre prioritet. Jorden är självreglerande, det är inte fildelningslagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

så varför röstade du så. XD

kul o förstöra statistik [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja, fri fildelning (Du röstade på detta alternativ)

Tror inte på växthuseffekten så jag skulle nog hellre ha fri fildelning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

klimatsnacket är bara bullshit och det vi ser är bara naturliga cykliska fluktuationer i naturen.

Det är ju helt bevisat att koldioxid påverkar enormt mycket, speciellt i de stora mängder vi ser idag. Varför tror du det är bullshit? Och är du medveten att du genom att ha röstat på piratpartiet(om du nu har det) har röstat för ökad mängd förnyelsebar energi, ett green new deal som ska skapa omställningar och ökade kostnader och satsningar på att minska koldioxidutsläpp till kring 80%?

Jag tycker det är självklart att vi lever ohållbart, och att vi behöver göra något åt det. Minska våran levnadsstandard och höja dem i u-ländernas. Bryta oljeberoendet, etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej, vi behöver stoppa växthuseffekten. (Du röstade på detta alternativ)

annars dör vi, O HUR FAN SKA VI DÅ KUNNA FILDELA?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kill_enemy:

annars dör vi, O HUR FAN SKA VI DÅ KUNNA FILDELA?!

Ja, precis!!!
Ska fan använda det som argument nästa gång jag är och debatterar på skolor inför valet 2010
"öhhhh de enda ja bryr mig om är fan fildelning sen skiter jag i resten."
"och hur ska du kunna fildela efter att globala uppvärmingen härjat klart?"
"öhhh nä ja vet int"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Det är ju helt bevisat att koldioxid påverkar enormt mycket, speciellt i de stora mängder vi ser idag

Det är verkligen inte alls bevisat, forskarna är mycket oense och den senaste forskningen tyder till och med på att "CO2 hotet" är ganska marginellt.

Anarkandi:

Och är du medveten att du genom att ha röstat på piratpartiet

Jag jag röstade på PP och jag är fullt medveten. Som jag sa finns det ingen anledning att svina ner sin planet i onödan bara för att man kan. Typ som att man inte skiter på golvet i sitt vardagsrum.

Anarkandi:

Minska våran levnadsstandard och höja dem i u-ländernas.

Varför minska? Vi behöver inte går ner i standard alls, det räcker med att konsumera smartare.

Anarkandi:

Minska våran levnadsstandard och höja dem i u-ländernas.

Varför är det i din värd fult att vara bonde och leva som man gjort de senaste 10'000 åren, varför är det en självklarhet att människor blir lyckligare av en plasma tv och ett gymkort?

Anarkandi:

Bryta oljeberoendet, etc.

Right on! Kan araberna försöka stödja terrorism med dadlar och kameler istället för oljepengar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Det är verkligen inte alls bevisat, forskarna är mycket oense och den senaste forskningen tyder till och med på att "CO2 hotet" är ganska marginellt.

Nä, alla forskare är överens om att koldioxid leder till värmeökning, däremot finns det dem som hävdar att det bara är marginellt. Sedan är IPCC och en bred forskarmajoritet överens - i ditt fall rör det sig om ett fåtal "climate sceptics"

AndyH:

Varför minska? Vi behöver inte går ner i standard alls, det räcker med att konsumera smartare.

Så du menar att det är fullt möjligt för oss att leva som vi gör, och för resten av världens befolkning att leva på samma nivå som oss, ifall vi konsumerar smartare?

AndyH:

Right on! Kan araberna försöka stödja terrorism med dadlar och kameler istället för oljepengar!

Jepp!

AndyH:

varför är det en självklarhet att människor blir lyckligare av en plasma tv och ett gymkort?

VA?

......

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

..........[cute][cute] [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja, fri fildelning (Du röstade på detta alternativ)

Växthuseffekten berör mig inte, fildelning gör.


   
SvaraCitera