Aviseringar
Rensa alla

PIRATPARTIET


Realisten:

Håller med! Man kan inte driva ett parti genom att fokusera sig endast på fildelnings-frågor och slirka sig ur överiga frågor med svar som "Vi har ingen åsikt om denna fråga."

Är integritet en fildelningsfråga, det visste jag inte. Är en demokratisering av EU en fildelningsfråga?


   
SvaraCitera

De får väl t om 2 mandat ifall lissabonfördraget går igenom.


   
SvaraCitera

Fy fan:

De får väl t om 2 mandat ifall lissabonfördraget går igenom.

Ja, men just nu räknas rösterna ännu en gång, som det ser ut nu kan PP knipa 2 mandat + lisssabonmandatet.


   
SvaraCitera

Man skäms ju att ett nördparti som består av folk som skrattar som Janne Långben, har stora framtänder, tjocka glasögon och vet inte vad utomhus är förnågot ska ta sig in i EU-parlamentet med 7,1%...

Majoriteten som röstade på PP var ju då ungdomar som tror att PP ska kunna göra fildelning lagligt på något jävla sätt så då kan dom fortsätta ladda ner sina jävla spel utan att betela för det medans dom sitter där och skrattar som Långben vilket kommer lyckas ännu sämre med i Bryssel.

Jag är irriterad över att världen nu ser att vårt folk inte består av något mer än äckligt feta ungar som sitter i en jävla rullstol om dagarna och äter chips medans han/hon spelar WoW...

Stor del av Piraterna skulle röstat på Sverigedemokraterna om dom hade valt något annat hörde jag, fy skäms på er, Sverigedemokraterna hade varit rätt röst. Ni Sverigedemokrater som röstade på PP visar att folket inte går först, ni är verkligen svaga patetiska egoister.

Sverigedemokraterna hade varit en EU-kritisk och Sverigevänlig röst till Bryssel som till skillnad från Piratpartiet håller i stora frågor och också fler än endast 3 frågor.


   
SvaraCitera

tevepro:

Ja, men just nu räknas rösterna ännu en gång, som det ser ut nu kan PP knipa 2 mandat + lisssabonmandatet.

Nice.


   
SvaraCitera

Cruento:

massa grejer

Fast å andra sidan, en röst på PP är ju hundra gånger bättre än en på sd


   
SvaraCitera

Cruento:

Stor del av Piraterna skulle röstat på Sverigedemokraterna om dom hade valt något annat hörde jag, fy skäms på er, Sverigedemokraterna hade varit rätt röst. Ni Sverigedemokrater som röstade på PP visar att folket inte går först, ni är verkligen svaga patetiska egoister.

Om man väljer mellan att rösta på PP eller SD är man ju ganska puckad, eftersom PP tar kraftigt avstånd mot främlingsfientliga partier. Var hörde du det där dravlet?


   
SvaraCitera

Budolicious:

Fast å andra sidan, en röst på PP är ju hundra gånger bättre än en på sd

Jo då är man ju pirat som är lite tufft. Sen visar man ju att man är oseriös vilket är skithäftigt.

tevepro:

Om man väljer mellan att rösta på PP eller SD är man ju ganska puckad, eftersom PP tar kraftigt avstånd mot främlingsfientliga partier. Var hörde du det där dravlet?

Jag talade om väljare inte partiet?
Dina starkaste argument mot att SD är ett främlingsfientlig parti då?


   
SvaraCitera

Cruento:

Jag talade om väljare inte partiet?

Jag med...

Cruento:

Dina starkaste argument mot att SD är ett främlingsfientlig parti då?

Mitt starkaste argument är att jag inte håller med SD i deras politik.

Det skönaste med att få in PP var ju att man fick rasisterna arga på köpet. Kan ju inte bli mycket bättre. [bigcheers][bigcheers]


   
SvaraCitera

tevepro:

Jag med...

Med det menar jag att väljare kan ha olika åsikter om invandring mm fast dom röstar på tex PP som håller i 3 små frågor?

tevepro:

Mitt starkaste argument är att jag inte håller med SD i deras politik.

Inget alls alltså, då kan du ju hålla käften medans vi andra diskuterar seriöst.

tevepro:

Det skönaste med att få in PP var ju att man fick rasisterna arga på köpet. Kan ju inte bli mycket bättre. [bigcheers][bigcheers]

Det är helt vanliga människor som röstar på SD, och kom ihåg det är SD vi talar om inte Folkfronten så läs fakta innan du skriver ett inlägg nästa gång.


   
SvaraCitera

Funderade på att rösta på dom, men det slutade med att jag inte röstade alls [cheers]

Skulle vilja göra ett parti med några delar från piratpartiet och sen några delar från ett par andra partier, och sedan garantera att politikerna inte bara tar pengar utan att dom håller vad dom lovar. Dock så kommer ett sådant parti aldrig existera, så det blir väl rösta blankt för mig i fortsättningen eller bara sluta bry sig... [y]


   
SvaraCitera

Cruento:

Med det menar jag att väljare kan ha olika åsikter om invandring mm fast dom röstar på tex PP som håller i 3 små frågor?

Nä.

Cruento:

Inget alls alltså, då kan du ju hålla käften medans vi andra diskuterar seriöst.

Varför ska jag rättfärdiga mitt val för dig?

Cruento:

Det är helt vanliga människor som röstar på SD, och kom ihåg det är SD vi talar om inte Folkfronten så läs fakta innan du skriver ett inlägg nästa gång.

Många rasistiska partier sluter upp bakom SD och taktikröstar på SD, då de har störst chans att komma in i riksdagen.


   
SvaraCitera

tevepro:

Nä.

Vad menade jag då?

tevepro:

Varför ska jag rättfärdiga mitt val för dig?

Det har jag inte sagt? Jag skällde på de Sverigedemokrater som röstade på Piratpartiet..... läs innan du kommenterar snälla, jag är heller inte arg på PP det är SDare som röstat på PP.

tevepro:

Många rasistiska partier sluter upp bakom SD och taktikröstar på SD, då de har störst chans att komma in i riksdagen.

Det finns inget parti som SD sammabetar med. Sen är var tionde Sverigedemokrat är invandrare, dom har flera invandrare i partiet själva är det rasistiskt?


   
SvaraCitera

Cruento:

ag skällde på de Sverigedemokrater som röstade på Piratpartiet..... läs innan du kommenterar snälla, jag är heller inte arg på PP det är SDare som röstat på PP.

Bevisa att det är så!

Cruento:

Det finns inget parti som SD sammabetar med.

Nej, men deras väljare taktikröstar på SD, t.ex NSF.

Cruento:

Sen är var tionde Sverigedemokrat är invandrare, dom har flera invandrare i partiet själva är det rasistiskt?

Man måste ha ett alibi, det har SD förstått.


   
SvaraCitera

Cruento:

Sverigedemokraterna hade varit rätt röst

Hahaah! Kan du låta lite mer bitter?


   
SvaraCitera