Aviseringar
Rensa alla

Pizza och kultur


Ämnesstartare

äter inte pizza så bryr mig inte. men tror nog mest att det beror på att det inte finns så mycket italienare i sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

ycker det är ohyfsat, när man har en kund och dom bara snackar tur, hur välkommen känner du dej då liksom? kan ju ialf hälsa på en när man kommer in! de enda dom gör är någon nik o säger "äta här?beställt?" och sen tjoar dom turk på varandra. ja tycker inte de känns så jävla välkomnande ialf[crazy]

Sant, men du är inte där direkt för att umgås med dem, är pizzan god så är det väl värt det?

Nintendos BFF:

äter inte pizza problem solved

Nytt problem: liv utan pizza [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

många av dom är! dom går ba runt o snackar sin arabiska varje gång jag hör dom ialf! vet typ två pizzerior här hemma där dom verkligen kan svenska.

arabiska[confused] I Turkiet patar de väl ändå turkiska[confused]

S3ON:

Njae snarare Libaneser [crazy]

maroniter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

de enda dom gör är någon nik o säger "äta här?beställt?" och sen tjoar dom turk på varandra. ja tycker inte de känns så jävla välkomnande ialf[crazy]

byt ställe då

har aldrig varit med om otrevliga pizzeriamänniskor, tycker tvärtom att dom oftast är överdrivet trevliga [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

henrikhank:

maroniter?

vad e det för nått? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

vad e det för nått? [cute]

Katoliker som tillhör Maronitiska Katolska Kyrkan. Romerska Katolska Kyrkan är ju bara en utav de 23 olika Katolska Kyrkan som finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

henrikhank:

Katoliker som tillhör Maronitiska Katolska Kyrkan?

Inte fan vet jag.. De är från Libanon iallafall. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fisher621:

Sant, men du är inte där direkt för att umgås med dem, är pizzan god så är det väl värt det?

sant, men jag går ju hellst till dom som gör god pizza och bra kundservis! vill ju inte gå till några som behandlar mej som ett fån, menar det är ju kunderna dom lever på, så visa kunden lite respekt!

henrikhank:

arabiska I Turkiet patar de väl ändå turkiska

det har du nog garanterat rätt i[crazy]

enhimmelskdrog:

byt ställe då

äter inte på något sånt ställe. drog ett exempel!"mina" pizzabagare är skit trevliga[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

"mina" pizzabagare är skit trevliga[y]

jaha, men tyckte du drog alla över en kam här:

YaBasta:

de enda dom gör är någon nik o säger "äta här?beställt?" och sen tjoar dom turk på varandra. ja tycker inte de känns så jävla välkomnande ialf[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

jaha, men tyckte du drog alla över en kam här:

de trodde säkert ni alla i hopa! visst jag kan erkänna jag har jävligt svårt för araber och gillar få. men jag vet att alla inte är rötägg oxå för den delen.
finns dock en jävla massa pizzerior där dom har den attityden mot kunder!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt jag vet att pizza är gott och vem bryr sig om pizzabagarna är trevliga eller inte, typ mc donalds eller nån svensk restaurang brukar de ju inte vara mycket trevligare på [crazy]


   
SvaraCitera

henrikhank:

Här i Sverige är det flesta pizzabagare inte italienska (de är t.ex. turkiska).

Inte alla. Har en fd klasskompis, svensk-, blond- och blåögd som är pizzabagare. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fisher621:

Har du någon sorts matbibel? [bigsmile]

jajemän, bilblia cena


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pizzabagarna under där jag bor är från Balkan, pizza är rätt så universalt. Framförallt är det faktiskt först från Mesopotamien om jag inte minns fel och italienarna gjorde det bara populärt. Kan dock ha jättefel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

jajemän, bilblia cena

Image


   
SvaraCitera