Aviseringar
Rensa alla

Plånboksnerstoppande


Ämnesstartare

När du går och handlar och precis har betalat, hur gör du då med pengarna du får tillbaka/kortet du ska stoppa ner i plånboken?

Altermativ 1: Jag står kvar vid kassan och stoppar ner allt i plånboken och förflyttar mig när jag är klar med det.

2: Jag flyttar mig till sidan/dit mina varor är och stoppar ner pengarna/kortet i plånboken där.


   
Citera
Åtta

Idoufe:

Alternativ 1 (Bra självkänsla) (Du röstade på detta alternativ)

Men alltså, jag hinner ju med lätthet stoppa tillbaka kortet innan kassören skrivit ut kvitto och så. Jag hatar när människor står och är ivägen i tusen år, bara för att de inte klarar av att stoppa ned sina pengar i plånboken.


   
SvaraCitera

Idoufe:

Alternativ 2 (Bra självkänsla) (Du röstade på detta alternativ)

Om det är mycket kontanter. Kortet går ju så fort att stoppa tillbaka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

Alternativ 1 (Bra självkänsla) (Du röstade på detta alternativ)

kortet hinner man ju alltid stoppa ner när man står vid kassan, om det är mycket kontanter brukar jag stoppa ner dom medan jag går till mina varor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

Alternativ 1 (Bra självkänsla) (Du röstade på detta alternativ)

Brukar oftast betala med kort och det går ju fort att stoppa tillbaka kortet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

Alternativ 2 (Dålig självkänsla) (Du röstade på detta alternativ)

eller liksom, i 99% av fallen betalar jag ju med kort och då tar det ca 0 sekunder att stoppa tillbaks det i plånboken. men om jag skulle betala med kontanter och få en massa växel som tar lång tid att stoppa tillbaks, så ser jag inte varför jag skulle stå kvar i kassan och göra det :3


   
SvaraCitera
Åtta

Betalar folk fortfarande med kontanter, annat än när de absolut måste? Jag kommer inte ens ihåg när jag använde kontanter senast. Jag vet att jag för någon månad sedan tog ut 200 kronor för att jag tänkte att det kunde vara bra att ha, och de ligger fortfarande kvar i min plånbok.


   
SvaraCitera

Idoufe:

Alternativ 2 (Dålig självkänsla) (Du röstade på detta alternativ)

Beror på om jag handlar med kort eller ej. Kortet hinner man oftast stoppa ner innan den i kassan ens hunnit få ordning på sina grejor men handlar jag med kontanter och får både sedlar och en massa mynt så står jag inte och sorterar dem i kassan om det är kö efter mig.

Sen om det beror på dålig självkänsla eller för att jag inte tycker det finns någon mening med att stå där och stoppa upp kön vet jag icke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

Alternativ 1 (Bra självkänsla) (Du röstade på detta alternativ)

Stoppar dock ner själva plånboken i väskan när jag förflyttat mig till varorna.


   
SvaraCitera

Idoufe:

Alternativ 2 (Bra självkänsla) (Du röstade på detta alternativ)

skyndar sällan, har sällan bråttom. har jobbig plånbok. behöver dubbelkolla att jag har med allt ca flera gånger pga. glömsk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

Alternativ 2 (Bra självkänsla) (Du röstade på detta alternativ)

Eller på vägen till varorna. Betalar oftast med kort dock, så då går det ju schnabbt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

Annat sätt........(Dålig självkänsla) (Du röstade på detta alternativ)

tryckte fel, menade

Idoufe:

Alternativ 2 (Dålig självkänsla)

minns inte när jag betalade med kort sist då jag får lön kontant. tycker det är jättejobbigt när folk måste vänta.


   
SvaraCitera

Idoufe:

Alternativ 1 (Bra självkänsla) (Du röstade på detta alternativ)

betalar i 99% av fallen med kort, men när jag betalar kontant så brukar jag bara trycka ner pengarna i fickan[bigsmile] går snabbt både och[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

i nio fall av tio så arbetar människan i kassan så långsamt att det tar längre tid om jag ska flytta mig åt sidan.


   
SvaraCitera

Idoufe:

)

Annat sätt........ (Bra självkänsla) (Du röstade på detta alternativ)

Jag köttar ner allt i fickan bara. Fixar det senare [cute]


   
SvaraCitera