Aviseringar
Rensa alla

Planer i framtiden


Asstriid:

Kan ju inte ha en racerbil om man har en familj reeee 

JodåCool


   
SvaraCitera

stoner:

De enda strains som går att få färdigblommade i Sverige är strains som är "autoflowering" eller innehåller Ruderalis-gener. De går i blom vanligtvis när de befunnit sin ca 8 veckor i den vegetativa fasen. En sådan är är DUCKFOOT som dessutom blir extremt låg till växten.

Vanligtvis, vilket gäller ALLA Cannabis-strains, är att de går i blom när plantan får lika många timmar sol som den får mörker. Och det händer ju först vid höstdagjämningen dvs i slutet av september och ska den sedan blomma i två månader så kanske du förstår att odling utomhus är uteslutet. Rena Sativa-strains ska dessutom blomma i 4 månader! Varför Indica-strains är att föredra.

Så ska man odla utomhus så är det autoflowering-strains som gäller och sätta fröerna så fort marken är frostfri. Helst förvegga plantorna inomhus och sätta ut dom när tempen så tillåter.

Älskar de här texterna.


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:
well som det ser ut nu kommer jag finnas på en kyrkogård

Trädgårdsmästare? Är med mycket i mina sagor! Dem har nån ensamhet. Älskar Sam, trädgårdsmästaren från Secret garden, fågelskrämma, handen som vaggar gungan. Mmm..


   
SvaraCitera

Maymay:

Sluta lyssna på depp musik och börja lyssna på min så lever du lite längre 🙂

Vad lyssnar du på, the killers? 


   
SvaraCitera

Asstriid:

Kan ju inte ha en racerbil om man har en familj reeee 

Jag vill åka gokart efter den där gokart upplevelsen ute i naturen som flumride. Bästa jag gjort men skitläskigt och behöva tänka som i badhuset.. kommer jag och fastna nu och behöva kliva ut från röret? Som med ankarliftarna Gråter utmanar jag gokart (hatar de i Liseberg som man får hårda slag av) och nån där man inte bara åker runt runt runt men mer som Mario kart då kanske jag tänka på läsa körkortsboken som ligger på den dammiga bokhyllan. Obs det finns en gokart nära hundspannen. Skoter hade jag velat men fegade ur då jag är rädd för motorcyklar och mopeder.


   
SvaraCitera

Maymay:

Sluta lyssna på depp musik och börja lyssna på min så lever du lite längre 🙂

jag ska bli präst faktiskt


   
SvaraCitera

Hundspann vill jag åka nu. Inte bara klappa hundarna. Det är en dröm och gå på ett spa massage. Planen är väl att hitta nån yoga grej och kanske börja dansa. Det är framtidsplanen. Och skriva en bok ute i naturen som Bilbo Baggins. Gå på en lång resa men inte med en pipa, hellre något instrument som en ocarina. Har fortfarande en ganska ny dröm gå med i lajv och då blir det att flyga till medeltidsveckan. Mål med livet? Drömma vidare om att hitta en yamapi.


   
SvaraCitera

Maymay: Volvo lol

Asstriid: En riktigt Svensson kör Volvo, inget annat Cool

Gamla 240 och 740 är väl något av det bästa som byggts på denna planet. Nya Volvo med all jävla elektronik är väl skapade för problem men de gamla 240, och 740 i synnerhet, var ju superbra bilar med motorer som rätt skötta kunde köras både 50K mil och 100K mil.  Tumme upp


   
SvaraCitera

stoner:

Gamla 240 och 740 är väl något av det bästa som byggts på denna planet. Nya Volvo med all jävla elektronik är väl skapade för problem men de gamla 240, och 740 i synnerhet, var ju superbra bilar med motorer som rätt skötta kunde köras både 50K mil och 100K mil.  Tumme upp

Drar bara 50% bränsle 🙂


   
SvaraCitera

Maymay: Drar bara 50% bränsle 🙂

Visst, de drar lite mer soppa men i gengäld behöver du inte lämna in bilen till den "fina" auktoriserade verkstaden som tar tusenlappar i mängder för en vanlig service utan det räcker med byte av motorolja, oljefilter och luftfilter för några hundralappar på närmaste svartverkstad samt bilar äldre än 1989 är skattebefriade.

Samt att inte att förglömma - de äldre bilarna råkar väldigt sällan ut för el- och elektronikfel.  Tumme upp


   
SvaraCitera

stoner:

Visst, de drar lite mer soppa men i gengäld behöver du inte lämna in bilen till den "fina" auktoriserade verkstaden som tar tusenlappar i mängder för en vanlig service utan det räcker med byte av motorolja, oljefilter och luftfilter för några hundralappar på närmaste svartverkstad samt bilar äldre än 1989 är skattebefriade.

Samt att inte att förglömma - de äldre bilarna råkar väldigt sällan ut för el- och elektronikfel.  Tumme upp

Asså med bensin och diesel priser nuförtiden blir det mer om man kör mycket varje år x)


   
SvaraCitera

Maymay: Asså med bensin och diesel priser nuförtiden blir det mer om man kör mycket varje år x)

Du glömmer kanske bort en annan viktig faktor - värdeminskningen!

En gammal Volvo för 10K kronor eller 20K kronor faller ju inte så många kronor i värde varje år. En nyare bil faller ju extremt mycket i värdeminskning. Ju nyare desto högre värdeminskning.


   
SvaraCitera

stoner:

Du glömmer kanske bort en annan viktig faktor - värdeminskningen!

En gammal Volvo för 10K kronor eller 20K kronor faller ju inte så många kronor i värde varje år. En nyare bil faller ju extremt mycket i värdeminskning. Ju nyare desto högre värdeminskning.

Därför man köper en minst 3 år gammal bilCool


   
SvaraCitera

Maymay: Därför man köper en minst 3 år gammal bil

Självfallet, ju äldre bilen är ju mindre blir värdeminskningen. Och kanske minst lika viktigt - ju äldre bilen är och garantierna har gått ut ju mindre är kravet på att du måste serva den på den auktoriserade verkstaden och få deras stämplar i serviceboken.


   
SvaraCitera

stoner:

Självfallet, ju äldre bilen är ju mindre blir värdeminskningen. Och kanske minst lika viktigt - ju äldre bilen är och garantierna har gått ut ju mindre är kravet på att du måste serva den på den auktoriserade verkstaden och få deras stämplar i serviceboken.

Okej vi säger så här, du kör din 740 och jag tänker vara en landsföräddare och köra icke svensk bilCool


   
SvaraCitera