Aviseringar
Rensa alla

Planera en fest!


Ämnesstartare

Hejsan hoppsan!

Ni som brukar ha många fester och styra event, hur gör ni?

Jag funtar på att anordna något till nyår nämligen. Jag har väl haft lite olika småfester hemma innan men nu tänkte jag satsa på något lite större. Har ni några tips?

Hur gör ni med gästlistor och få inbetalning från alla?


   
Citera

Vem tar betalt för att folk skall få komma på ens fest?
Jag skapar eventuellt ett event på facebook, eller talar helt enkelt om för vänner att något kommer att ske och när, eventuellt skapar jag en tråd på det här forumet och bjuder in folk med.


   
SvaraCitera

En fest utan avgift är att föredra. Dock om du tänker bjuda på dryck eller tilltugg kanske det är befogat med en skälig avgift. Men som sagt, undvik det helst.

Skapa evenemang på fb, bjud in dem du vill bjuda in. Var klar med ev. avec per gäst.


   
SvaraCitera

Mycket glad"Avec",,, vad fan, har jag blivit Edward Blom


   
SvaraCitera

Skapa ett facebook event 


   
SvaraCitera

Morgonstjärna:
Vem tar betalt för att folk skall få komma på ens fest?
Jag skapar eventuellt ett event på facebook, eller talar helt enkelt om för vänner att något kommer att ske och när, eventuellt skapar jag en tråd på det här forumet och bjuder in folk med.

Istechetvåpunktnoll:
En fest utan avgift är att föredra. Dock om du tänker bjuda på dryck eller tilltugg kanske det är befogat med en skälig avgift. Men som sagt, undvik det helst.

Skapa evenemang på fb, bjud in dem du vill bjuda in. Var klar med ev. avec per gäst.

Beror ju på om det är hemmafest eller lokalfest


   
SvaraCitera

Exodus: Beror ju på om det är hemmafest eller lokalfest

varför skulle det spela någon roll? Jag skulle då inte ha mage att ta betalt även om jag hyrt en lokal, det är mitt problem inte festarnas


   
SvaraCitera

Exodus:

Beror ju på om det är hemmafest eller lokalfest

Det beror ju på hur mycket man är beredd att lägga ut själv.


   
SvaraCitera

Morgonstjärna:

varför skulle det spela någon roll? Jag skulle då inte ha mage att ta betalt även om jag hyrt en lokal, det är mitt problem inte festarnas

Jaha. Ingen har ju sagt att du måste gå. Det finns massor av ungdomar som är villiga att betala en 50-lapp för fester


   
SvaraCitera

Exodus:

Jaha. Ingen har ju sagt att du måste gå. Det finns massor av ungdomar som är villiga att betala en 50-lapp för fester

Dagens ungdom osv.


   
SvaraCitera

Johannas: få inbetalning från alla

Tardig

ont brukar
1. bestämma vilka jag ska bjuda
2. bjuda in dem via fb eller annat medium
3. köpa in snacks till festdatumet

är man fattig så kan man uppmana folk att ta med sig ngn påse chips när de kommer typ. och egen dryck då.


   
SvaraCitera

bra att städa lite innan också


   
SvaraCitera
ida
 ida

Haha, självklart så ska hon ta betalt om det är ett större evenemang! Det blir ju svindyrt att hyra in bartenders, vakter, hyra lokal, mat, dryck och sånt! Det bästa är väl swish som jag kan komma på som en enkel betallösning, facebookevent är alltid ett bra sätt att samla ihop alla deltagare. 

Räkna ut hur mycket alltsammans kostar och dela det på antalet gäster, där har du var de ska betala.  


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:
Mycket glad"Avec",,, vad fan, har jag blivit Edward Blom

Haha fnissade åt detta.

OnT: skippa avgift. 


   
SvaraCitera

Ja, gratis är alltid bäst. Satsa på så liten budget som möjligt och lägg till en stor dos kärlek och trevlighet.


   
SvaraCitera