Aviseringar
Rensa alla

Planerar ni mycket innan?


Draug

Jo vill gärna ha lite planering innan men det brukar oftast skita sig i slutänden ändå.


   
SvaraCitera

seasaw: tänker på när jag läser om er som planerar allt i detalj, klockslag för klockslag, kan inte säga hur det är för er för jag känner er inte, men jag vet att jag gjorde det ett tag och att det gjorde mig mer stressad, kan va bra att se över hur det får er att må

Det är nog lite olika för var och en. 
Men jag, som är en av dessa som du syftar på, blir väldigt stressad av att inte ha planerat in hur det kan komma att se ut och hur det kan vara. 
Sen är det klart att om planeringen spricker kan läget bli en aning skitnödigt.

Alla gör vad de känner att de är bekväma med.
Sen är det såklart skitbra om du är bra på att improvisera och är trygg med det. Inget alls negativt i det. Tumme upp


   
SvaraCitera
seasaw

jaa och jag menar bara att jag gick till överdrift med planerandet, har tjänat på att trappa ner på mitt kontrollbehov


   
SvaraCitera

Ibland men är väldigt impulsiv ;/ då är det bra att inte ha några pengar. Man ska va positiv. 


   
SvaraCitera

Beror på. Ibland.


   
SvaraCitera
Smilen

Jag önskade jag kunde planerat något långt fram i tiden, men det havererar tyvärr ofta. Jag känner inte att jag behöver planera något heller. 


   
SvaraCitera

Beror väl helt och hållet på vad jag ska göra. En utlandsresa kan jag planera i veckor innan men en resa in till stan för att handla blir en spontanresa utan några som helst planeringar. Kommer å andra sidan oftast bara hem med hälften jag planerat att köpa eftersom jag aldrig skriver shoppinglista och i de ytterst sällsynta fall jag skriver en shoppinglista så tappar jag alltid bort listan i någon butik och får ändå improvisera. 


   
SvaraCitera
Smilen

Daddy Cool:
Beror väl helt och hållet på vad jag ska göra. En utlandsresa kan jag planera i veckor innan men en resa in till stan för att handla blir en spontanresa utan några som helst planeringar. Kommer å andra sidan oftast bara hem med hälften jag planerat att köpa eftersom jag aldrig skriver shoppinglista och i de ytterst sällsynta fall jag skriver en shoppinglista så tappar jag alltid bort listan i någon butik och får ändå improvisera. 

Köp 3 saker du vill ha mest. Tumme upp


   
SvaraCitera

Smilen:

Köp 3 saker du vill ha mest. Tumme upp

Jo, det är väl lite så jag handlar. Det viktigaste köper jag först.


   
SvaraCitera
Smilen

Daddy Cool:

Jo, det är väl lite så jag handlar. Det viktigaste köper jag först.

Ja, det är smart tänkt. Jag blir bara rörig i stan.


   
SvaraCitera

Smilen: Ja, det är smart tänkt. Jag blir bara rörig i stan.

Det är väl inte så konstigt att man blir rörig och snurrig i stan men alla storshoppande människor som stressar och jäktar för att spara några sekunder eller minuter.


   
SvaraCitera