Aviseringar
Rensa alla

Planka till Sthlm?


Ämnesstartare

Borgeus:

när kontrollanten kommer så kollar du bara rakt fram, gör inga rörelser. Tänk på hur du är när kontrollanten kommer när du redan har visat biljetten. Så ska du vara, som om du redan visat biljetten.

Det kan jag ju göra. Men om kontrollanten kommer fram ändå?

Gunvald:

Låtsas att du sover, ha mp3 på dig. Eller så sitter du på toa hela vägen [smile] Eller låtsas att du pratar i telefon när kontrollanten går förbi.

Bra idéer. Men om man "sover", kommer de tillbaka senare då, eller försöker dom väcka en eller något? Och om man har mp3/pratar i telefon försöker dom väl göra så man lägger märke till dom iallafall?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Iofs, när jag och en kompis åkte x2000 till sthlm en gång kom ingen kontrollant till oss, vi satt då på en bänk som är precis innanför dörrarna typ, där man sitter när det inte finns andra platser.


   
SvaraCitera

Kittieh:

Det kan jag ju göra. Men om kontrollanten kommer fram ändå?

I det laget så finns det två saker du kan göra.
1) Fråga vad som är galet och hoppas att han bara frågar ifall han/hon har kollat din biljett tidigare.
2) Vara beredd att betala kontant på tåget. Det går också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

I det laget så finns det två saker du kan göra.
1) Fråga vad som är galet och hoppas att han bara frågar ifall han/hon har kollat din biljett tidigare.
2) Vara beredd att betala kontant på tåget. Det går också.

Okej. [smile] Men om den säger typ "men jag känner inte igen dig, har inte frågat dig om biljett innan.."?


   
SvaraCitera

Kittieh:

Okej. Men om den säger typ "men jag känner inte igen dig, har inte frågat dig om biljett innan.."?

2)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Annars kostar det 500 allt som allt btw.

Var bor du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför är din avatar så tjock? [sad]
Och hur kan du inte ha 500:-? x)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

2)

Okej, mjo kan ju ha med mig ifall att. ;D Men bättre vore det att slippa! Men ska definitivt testa iallafall! Tack för tipsen. ^_^

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Var bor du?

Ehm.. en timma från Linköping typ. ;P

Tickstart:

Varför är din avatar så tjock?

Vart fan är hon tjock ?

Och nej jag har inte 500, har inte fått studiebidraget än, och dessutom vill jag helst ändå spara pengar till nästa månad, ska till Sthlm igen då. 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

ska till Sthlm igen då. 😀

Vad gör du där? [smile]

Tycker hon ser tjock ut.


   
SvaraCitera

Kittieh:

Okej, mjo kan ju ha med mig ifall att. ;D Men bättre vore det att slippa! Men ska definitivt testa iallafall! Tack för tipsen. ^_^

Det du gör är att om någon frågar dig så betalar du, men om ingen frågar så åker du gratis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sätt dig där de inte börjar kontollera längt fram/bak. Sen går du på toa när det närmar sig mitten, och går sedan ut och sätter dig på andra sidan, där de började osv.... Tills du är framme. [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Vad gör du där

Massor. ;D

Tickstart:

Tycker hon ser tjock ut.

Nä. Hon är perfekt.

Borgeus:

Det du gör är att om någon frågar dig så betalar du, men om ingen frågar så åker du gratis.

Ja. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Sätt dig där de inte börjar kontollera längt fram/bak. Sen går du på toa när det närmar sig mitten, och går sedan ut och sätter dig på andra sidan, där de började osv.... Tills du är framme

Haha så kan man göra ja. Om det inte är väldigt fullt på tåget dvs. Men det kan nog funka. :3


   
SvaraCitera

Kittieh:

Bra idéer. Men om man "sover", kommer de tillbaka senare då, eller försöker dom väcka en eller något? Och om man har mp3/pratar i telefon försöker dom väl göra så man lägger märke till dom iallafall?

Tror inte dom brukar väcka. Låtsas som det regnar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Massor. ;D

Tyvärr du är för fattig.


   
SvaraCitera