Aviseringar
Rensa alla

plankar du?


Ämnesstartare

Får nog svara nej då jag inte ens försökt.

Kommer man till storstadeN någon dag så kanske man kan testa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plankar ej med dalatrafik då det är omöjligt, 
har dock plankat90% av alla ggr jag har åkt dalarna-sthlm, och smygit bakom umare när jag skulle åka tunnelbana Rodnar annars betalar jag..


   
SvaraCitera
KSENIA

BARA IBLAND I STHLM LR GBG, PGA TYP BARA DÄR DET ÄR MÖJLIGT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nä men åker på barnbiljett


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, är för feg. :$ Önskar dock jag vågade pga hatar att det ska kosta att åka kollektivt. 

Plankat så få gånger att jag minns dem allihop.

I Sverige: var sista tåget som skulle gå från Bålsta till centralen som jag höll på att missa, jag kutade allt vad jag hade och behövde köpa ett sånt där UL-tillägg, men hade ej kontanter och skulle behöva betala med kort vilket tar jättelång tid så jag hoppade över spärren (fråga mig inte hur, jag är världens minst atletiska människa).

I Paris: skulle planka och ge mitt kort till min dåvarande pojkvän. för att visa hur det ser ut så ser alltså spärrarna ut som på bilden nedan. dvs man drar sitt kort på andra sidan, går igenom själva "rullgrejen" och så öppnas spärren längst ut som en dörr. jag gav min dåvarande kille mitt kort, som gick igenom smidigt. han höll upp dörren åt mig så jag kunde krypa under rullgrejen och sen bara gå ut genom dörren, men jag var dum i huvudet så jag gick istället under rullgrejen vid spärren bredvid. så jag satt där som ett fån och ba "hallå, kan du öppna dörren eller???" och fattade inte att man var tvungen att dra sitt kort för att den skulle öppnas. alla stirrade på mig som en idiot. som tur är höll han kvar sin dörr så jag kom igenom där, hahahaha.

5050878555_52fb11231d_z.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naj, skola betalar allt, så brukar åka på skolbusskortet under helger/lov osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åker kollektivt varje dag med olika färdmedel.
skulle vara svårt att planka på vissa vilket antagligen bara skulle kosta mig mer.
har studentrabatt i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elise999:
Naj, skola betalar allt, så brukar åka på skolbusskortet under helger/lov osv.

funkar de även på lov? lyxigt! när jag hade skolkort funkade de inte lördagar/söndagar eller jul,sport,påsklov osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är inte så rebellisk av mig

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara när jag är luspank.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag plankar alltid i sthlm och uppsala, rättfärdigar med att låtsas som att det är en manifestation


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järnmamman: Ibland

Fast väldigt sällan. Kan ha hänt om tex ingen är där som kan kolla på min mobil (Har inget busskort utan kan ibland låna pappas) Och då om jag har har kompisar med mig så kan jag följa efter dem. Men har oftast hjälpt många som vill planka och det är ofta jag känner att någon som går bakom mig om jag har pappas busskort, har inte orkat bry mig om det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

har inte råd att betala..

Var inte du rik nyss? "Jag skäms för att vara rik"....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle aldrig planka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:

Var inte du rik nyss? "Jag skäms för att vara rik"....

hade varit fattig om jag betalat.. 😛


   
SvaraCitera