Aviseringar
Rensa alla

Platt-TV vs. Projektor


Gifted
Ämnesstartare

I dagsläget har jag en bildrörstv som tar massa plats. Jag funderar nu på vad som är optimalt att byta till, projektor eller en platt-tv.

Här är lite funderingar:
Projektor är nästan dubbelt så dyr,
...men man tjänar in det på ett par år då man inte behöver betala tv-avgift för bara projektor.

Jag ser inte alls mkt på tv, ser nästan uteslutande på saker jag spelar upp från datorn. Dessutom har jag redan schysst ljudsystem, så det är alltså bara bild jag funderar på...

Men är projektorerna bra? Vad ger mest upplösning per krona? har ni tips, och åsikter?


   
Citera

Gifted:

...men man tjänar in det på ett par år då man inte behöver betala tv-avgift för bara projektor.

tv-avgift? Vadå, är du hederlig?


   
SvaraCitera
Gifted
Ämnesstartare

Dåren:

tv-avgift? Vadå, är du hederlig?

De knackade på en gång, och då jag bor ensam, så är det ganska uppenbart att jag har TV. Det kändes så fail om man skulle ljuga.


   
SvaraCitera
Åtta

Kör på en platt-tv. Projektorer har en benägenhet att gå sönder, och de är inte billiga att fixa.


   
SvaraCitera

Gifted:

De knackade på en gång, och då jag bor ensam, så är det ganska uppenbart att jag har TV. Det kändes så fail om man skulle ljuga.

Dom får ändå inte tränga sig på vet du. Dom vet att alla ljuger och dom kan inte göra något åt det.


   
SvaraCitera

Gifted:

Det kändes så fail om man skulle ljuga.

Inte svårare än att säga: "Nej jag har inte TV" 🙂

Gifted:

Men är projektorerna bra? Vad ger mest upplösning per krona? har ni tips, och åsikter?

Det beror väl egentligen på hur stor bildyta du behöver. Upp till 50" så känns ändå projektor lite ovärt.


   
SvaraCitera

LED-tv

3cm tjock drar 40% mindre ström än LCD-tv [no-no]
Kostar iof ganska mycket eftersom det är ny teknik [sad]


   
SvaraCitera

Dåren:

Dom får ändå inte tränga sig på vet du. Dom vet att alla ljuger och dom kan inte göra något åt det.

Bättre att göra om det till ett bidragssystem, och i alla fall rätt ut säga "Vill ni ge pengar till public service, eller är ni en DÅLIG MÄNNISKA?"


   
SvaraCitera

Gentlemen:

Bättre att göra om det till ett bidragssystem, och i alla fall rätt ut säga "Vill ni ge pengar till public service, eller är ni en DÅLIG MÄNNISKA?"

Jag går under kategorin "Dålig". [wink]


   
SvaraCitera
Gifted
Ämnesstartare

Buddah:

Det beror väl egentligen på hur stor bildyta du behöver.

Tja, inte gigantisk... sådär lagom... Hm, kanske värt att satsa på en tv isf....


   
SvaraCitera

Projektorer kan va högljudda också [n] Iofs inte mycket mer än datorn, så [y]


   
SvaraCitera

jag hade förmodligen kört på projektor, i och med att jag inte kollar på saker konstant, och största nackdelen med en projektor är ju livslängden på den. använder man den bara max några timmar om dagen så är ju inte det en faktor på samma sätt, och inte heller ljudnivån, om man har en vettig ljudanläggning. det är väl inte någon direkt fråga om saken om du inte kommer på att du vill ha andra saker inkopplade också, som du använder oftare, typ tv-spel osv, om du använder dylikt.

specifika tips på projektorer har jag däremot inte. mer än att jag förmodligen inte skulle köpa något begagnat utan garanti.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera