Aviseringar
Rensa alla

Playstation 4 Pro eller Xbox One Scorpio?


Alozi
Ämnesstartare

För några månader presenterades Xbox One Scorpio av Microsoft på E3.

Och nyligen presenterades Playstation 4 Pro av Sony på Playstation Meeting.

Dem här två är stora rivaler mot varann, nu ska jag komma till min fråga, vilken skulle ni kört på och varför?

För er som undrar så släpps PS4 Pro ut 10 november 2016.
Och Xbox One S 2TB 14 september 2016, 1TB & 500GB ryktas komma ut mellan sommarlovet och 15 november 2017!

ps4_xbox.png?itok=N01ES15j


   
Citera
Ämnesetiketter

Spelar sällan tv-spel, men är rätt nöjd med mitt vanliga playstation när jag väl gör det. Vad skiljer "pro"-versionen från den vanliga gamla? :SSS


   
SvaraCitera

Tycker mycket bättre om xbox one än whatever playstation vi har. 
Så röstar på scorpio ^^


   
SvaraCitera

Spelar bara på one, tycker ej om playstation alls. Mycket pågrund av deras konstiga, obekväma kontroller. Sen kan det också bero på att jag haft xbox primera, till xbox 360, till xbox 360 slim, till xbox one. Så röstar på scorpio ^^


   
SvaraCitera
Alozi
Ämnesstartare

Edinburgh:
Spelar sällan tv-spel, men är rätt nöjd med mitt vanliga playstation när jag väl gör det. Vad skiljer "pro"-versionen från den vanliga gamla? :SSS

Pro kostar runt samma pris som PS4 kostade när det kom ut.
Pro har starkare GPU, AMD Radeon, 4.20 TFLOP, PS4 har 1.84 TFLOP.
Pro har bara 1TB intern lagring.
Pro har starkare WiFi anslutning, 802.11 a/b/g/n/ac, PS4 har b/g/n.
Pro har Bluetooth versionen 4.0, PS4 har versionen 2.1
Pro har 3 USB portar, PS4 har bara 2 USB portar.


   
SvaraCitera

Varken eller


   
SvaraCitera
Alozi
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Varken eller

Jasså, varför inte?


   
SvaraCitera

Alozi:

Jasså, varför inte?

För att jag hellre spelar på dator


   
SvaraCitera
Alozi
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

För att jag hellre spelar på dator

Så var jag också tills jag insåg före eller senare lär konsoler ta över datorer inom gaming,

jag har windows och där finns ju alla spel som stödjer endast xbox, sedan finns det riktigt häftiga spel som stödjer ps4 men har inte det så tänker skaffa de senare i år ^^


   
SvaraCitera

Alozi:

Så var jag också tills jag insåg före eller senare lär konsoler ta över datorer inom gaming,

jag har windows och där finns ju alla spel som stödjer endast xbox, sedan finns det riktigt häftiga spel som stödjer ps4 men har inte det så tänker skaffa de senare i år ^^

Nä, lär inte hända


   
SvaraCitera

Alozi:

Så var jag också tills jag insåg före eller senare lär konsoler ta över datorer inom gaming,

Varför skulle de hända?


   
SvaraCitera

har redan ps4 så skulle väl va ps4 pro isåfall


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Du skulle ha haft båda alternativen i pollen. Går inte välja en av de.


   
SvaraCitera

Gillar inte Xbox. Kontrollerna känns som stora klumpar, medan kontrollerna till Playstation ligger riktigt bra i handen. 
Sedan har jag haft PS sedan 90-talet, så det känns som ett säkert kort.


   
SvaraCitera
Alozi
Ämnesstartare

Getrekt:

Varför skulle de hända?

Konsoler utvecklas enormt igenom tiden, och konsoler är anpassade först och främst för att spela spel på, fler konsol generationer kommer.


   
SvaraCitera