Aviseringar
Rensa alla

Playstation 4 vs Xbox One


Ämnesstartare

zox: men de båda konsollerna är tyvär nästan identiska prismässigt och spec-mässigt, så det blir knepigt

De håller jag med om därför  tycker jag att Nintendo är lite mer kreativa och skiljer sig med sina produkter.


   
SvaraCitera

My dreams are her: De håller jag med om därför tycker jag att Nintendo är lite mer kreativa och skiljer sig med sina produkter.

de gör de visserligen. det är dock inget som lockar mig, men sen och andra sidan kanske jag inte är målgruppen. utan barn och föräldrar (medelålders)


   
SvaraCitera
Åtta

PC master race, und so weiter. Än så länge har jag inte direkt sett någon USP för någon av konsollerna. Nästan identisk hårdvara, prestandamässigt. Det blir nog mer intressant när det väl börjar komma spel. Som det pretto jag är skiter jag i de flesta AAA-releaserna, så det som för mig blir intressant är hur väl företagen tar hand om indie-utvecklarna. 


   
SvaraCitera

Åtta: Nästan identisk hårdvara, prestandamässigt.

Bara nyfiken. Du tror inte 50% högre teoretisk beräkningskapacitet på GPU:n* kommer spela så stor roll?

* Nog för att det fortfarande rör sig om mellanklasskomponenter ur master race-synpunkt)? 


   
SvaraCitera
Åtta

manul:

Bara nyfiken. Du tror inte 50% högre teoretisk beräkningskapacitet på GPU:n* kommer spela så stor roll?

* Nog för att det fortfarande rör sig om mellanklasskomponenter ur master race-synpunkt)? 

Mid-range-dator som mid-range-dator, tänkte jag främst. 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

kommer arma 3 släppas till något av dem? annars, förmodligen inte.

så, jag antar nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idag släpps alltså Playstation 4 på den europeiska marknaden. Trycket är redan hårt hos tex Webhallen.

Någon som har inhandlat en?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: kommer arma 3 släppas till något av dem?

Förmodligen inte som du säger och anledningen är för många kontroller.

armacontrols2vh3_zps521e95d9.jpg


   
SvaraCitera
Mooze

wallpaper__glorious_pc_gaming_master_rac


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Förmodligen inte som du säger och anledningen är för många kontroller.

armacontrols2vh3_zps521e95d9.jpg

så ska spelkontroller se ut.


   
SvaraCitera

Ps4


   
SvaraCitera

Föredrar playstation, men kommer ej köpa ett, har inte använt konsol sen ps2.

Pc är självklart val för min del.


   
SvaraCitera

PS4 får det bli så fort jag har en hel tumme igen. 🙂

Varför? Hade 360 den gångna generationen och så här i efterhand känns det som fel val då PS3 har ett flertal exklusiva spel jag gått miste om samtidigt som jag på min 360 nästan enbart spelat spel jag lika gärna kunde spelat på Ps3. 

Valde 360 på grund av Rare och de har visat sig vara ett skämt nu för tiden så nej nu överger jag xbox. 


   
SvaraCitera

vem bryr sig?

skillnaden mellan olika konsoller är trivial. pc är överlägsen på alla sätt.


   
SvaraCitera