Aviseringar
Rensa alla

Plugga läk i Skottland efter komvux?


Ämnesstartare

Ganska rättfram fråga...
Har man en chans att bli antagen till läk i Skottland om man tentat upp sina gymnasiebetyg på komvux? Eller är det Sverige och Polen-länder som gäller?


   
Citera
Ämnesstartare

_pineapple_:

Har man en chans att bli antagen till läk i Skottland om man tentat upp sina gymnasiebetyg på komvux?

Spelar ingen roll hur du har fått betyget, utan det är ju betyget i sig som gäller. Sen så kan du får göra något motsvarande högskoleprov om de har ett annat betygssystem i Skottland.


   
SvaraCitera

Buddah:

göra något motsvarande högskoleprov om de har ett annat betygssystem i Skottland.

eller så kan du läsa IB programmet på gymnasiet. det e internationelt. gör det lättare att komma in i de flesta universitetet i europa incl. i skottland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

valentinos:

eller så kan du läsa IB programmet på gymnasiet. det e internationelt. gör det lättare att komma in i de flesta universitetet i europa incl. i skottland.

Nu snackade hon om Komvux.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

valentinos:

IB programmet

Fast nu har jag ju gått i princip hela NV, så det är ju inte aktuellt för mig =P

För övrigt kan jag säga att jag äntligen hittade nån på skolan som kunde hjälpa mig med det, och enligt honom har jag, ehm, not a chance in hell... [crazy] Bättre då att läsa en master i nåt o sen läsa MD i USA. Men sen, på läkarstudent.se, sa de att man läser det mesta på engelska i Sverige ändå, så jag satsar nog på att läsa här, tror jag 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera