Aviseringar
Rensa alla

Plugga på natten?


Ämnesstartare

Hej, jag går i Nian o jag har så jävla mycket plugg hela tiden, känns som allt jag gör är att plugga. Jag pluggar innan jag går till skolan, i skolan, efter skolan. Men ändå har jag massa saker o göra så jag pluggar också ofta hela natten, ibland med kanske 40 minuters sömn. Är det någon annan som också gör det? Och kan det vara farligt ? Nu ska jag plugga hela natten igen så har någon härlig människa något tips på hur man har roligare under natten för jag har de alltid skit tråkigt. Ha en trevlig natt


   
Citera

Jag tror inte att jag la mer än 20 minuter på läxor. Sammanlagt. Under hela högstadiet. Sen hade jag ju inte toppbetyg men förstår ändå inte hur du har så mycket att göra. 

Well tips är väl musik? 


   
SvaraCitera

Jag går också i nian och skulle nog inte heller säga att jag pluggar så mycket nästan inget alls faktiskt. Pallar inte ta tag i det bara. Men vet många som ställer tid så de pluggar typ en timme sen pausar de 15min och sen en timme plugg till kanske kan vara nåt?


   
SvaraCitera

Planera!! 


   
SvaraCitera
time
 time

På frågan om det kan vara farligt så är svaret kort och gott ja. Du behöver sömn för att fungera och det är skadligt att tvinga sig själv att vara vaken. Med effektiv planering behöver du inte vara vaken hela natten. Man dummar liksom ner sig av att gå sömnlös.


   
SvaraCitera

Skit i läxor aldrig gjort en läxa och gick ut 9an med bra betyg läxorna e inte viktiga om du lyssnar och e duktig på lektionerna behöver du inte plugga + du får din sömn ot nu men di vet att man kan dö av sömnbrist du fuckar bara din kropp och kan endå inte lära dig ett skit utan sömn så gör som jag sa så kan du tacka mig sen när du gått ut 9an med bra betg och utan sömn problem:) 


   
SvaraCitera

Nej, och det låter farligt, i alla fall miserabelt. Jag tycker att det är obekvämt att ha sovit för lite. Jag pluggar aldrig på natten. Men jag har dåliga betyg


   
SvaraCitera