Aviseringar
Rensa alla

Plugga statskunskap?


Ämnesstartare

Jag har funderat på att plugga statskunskap på universitetet efter gymnasiet. Vad behövs för att man ska få göra det? Måste man ha gått någon speciell linje på gymnasiet? Jag går på handels och administratörs linjen.


   
Citera
Ämnesstartare

Homer:

Jag går på handels och administratörs linjen.

* administration

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homer:

Vad behövs för att man ska få göra det? Måste man ha gått någon speciell linje på gymnasiet? Jag går på handels och administratörs linjen.

http://www.uu.se/utbildning/utbildningar/selma/kurser/?kKod=2SK009&lasar=10/11&t...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

* administration

Den pinsamma tystnaden som uppstår när man inte kan namnet på sin egen linje [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tipsar dig att välja ett program där statskunskap ingår som del, inte att enbart läsa det. Då blir det svårt att få jobb sen [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homer:

Den pinsamma tystnaden som uppstår när man inte kan namnet på sin egen linje

Det är en skitlinje så det är okej. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Men den där är ju gammal och dessutom så kommer jag gå på Örebro universitet och inte Uppsala.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homer:

en den där är ju gammal och dessutom så kommer jag gå på Örebro universitet och inte Uppsala.

du har behörighet skulle jag tro, rekommenderar dock att läsa sam b i gymnasiet.


   
SvaraCitera

Homer:

Men den där är ju gammal och dessutom så kommer jag gå på Örebro universitet och inte Uppsala.

http://bit.ly/UkcMZj


   
SvaraCitera
time
 time

Tråden flyttad från Forum PLUS/Politik och Samhälle


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

du har behörighet skulle jag tro, rekommenderar dock att läsa sam b i gymnasiet.

Hur kan jag läsa den? Det ingår väl inte i min linje? Kan man begära att läsa det ändå eller finns det nån kvällskurs eller hur gör jag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homer:

Hur kan jag läsa den? Det ingår väl inte i min linje? Kan man begära att läsa det ändå eller finns det nån kvällskurs eller hur gör jag?

du läser den som ditt individuella val, alternativt ansöker om utökad kurs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Jag tipsar dig att välja ett program där statskunskap ingår som del, inte att enbart läsa det. Då blir det svårt att få jobb sen

Det är därför jag går handel nu så att jag har en "Plan B" om min politiska karriär misslyckas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homer:

Det är därför jag går handel nu så att jag har en "Plan B" om min politiska karriär misslyckas.

du kan ju alltid läsa pol kand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homer:

Det är därför jag går handel nu så att jag har en "Plan B" om min politiska karriär misslyckas.

Typ alla politikerungdomar jag känner läser statskunskap, juridik eller nationalekonomi. Utmärk dig, läs nåt annat [bigsmile]

Mångfald gör politiken bättre!


   
SvaraCitera