Aviseringar
Rensa alla

PMR:s och Exners relationsbarometer


jag tror att 10:an kräver en specifik personlighetstyp och därför inte lär uppnås av jättemånga. 7:an och 8:an lär gå hand i hand också, varför skulle man utsätta sig för tu man hand med någon man inte bryr sig om? fast det kanske bara är nåt folk faktiskt gör och jag bara inte kan relatera till.  


   
SvaraCitera
Exner
Ämnesstartare

sup, ply!:
jag tror att 10:an kräver en specifik personlighetstyp och därför inte lär uppnås av jättemånga. 7:an och 8:an lär gå hand i hand också, varför skulle man utsätta sig för tu man hand med någon man inte bryr sig om? fast det kanske bara är nåt folk faktiskt gör och jag bara inte kan relatera till.  

Det verkar som att majoriteten läser något annat på 8:an än vi menade. 10: an har du klar poäng gällande. Hur skulle du föreslå att det förbättras?


   
SvaraCitera

Exner:

Det verkar som att majoriteten läser något annat på 8:an än vi menade. 10: an har du klar poäng gällande. Hur skulle du föreslå att det förbättras?

är fel person att fråga, har nog aldrig haft en 10/10-relation. kanske något om att det är den första man hör av sig till när något fantastiskt/hemskt har hänt. fast det går ihop med 9an. svåra grej0r. 


   
SvaraCitera

8,5 "bryr dig om, mår bra/blir glad av att umgås med!"


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

sinnessjuk uns:
8,5 "bryr dig om, mår bra/blir glad av att umgås med!"

Tänkte även att man kan vara mellan steg med! T ex 7,1 att det är som punkt sju men liiiiiite starkare, eller en svag 7a - att man nästan är där.


   
SvaraCitera
mynona

Vill kommentera. 

1. "Känner ej", men vet namnet på
2. Pratat med enstaka gång
3. Skulle acceptera vänförfrågan på Facebook
Ja, det är sådana jag brukar kalla "bekanta".
4. Umgås med, men bara i grupp
Kategorin finns inte för mig. De enstaka gånger jag umgås med folk i grupp sker det mellan personer som är närmare vänner och som jag annars träffar enskilt.
Undantaget vänners vänner, men när någon är vän till min vän brukar jag ändå vara instinktivt positivt inställd, så de liksom sugs upp i associationerna kring min vän tills de utkristalliseras som egna personer. Märklig kategori för mig. Känns inte riktigt som att den finns alls, och jag tror inte att den gör det. 
5. Skulle hälsa på varandra och småprata på stan
Kallprata? Tror jag inte gör sådant på eget initiativ. Men sker det så är det nog samma slags bekanta som i 1-3. 
6. Bjuder varandra på fester
7. Umgås på tu man hand
Detta gör jag som regel med alla mina vänner. Att inte umgås på tu man hand är ett stort undantag. 
8. Engagerar sig genuint i hur den andra mår
Det gör jag med alla mina vänner tror jag. 
9. Det finns ingen annan som du hellre umgås med
Nej det finns inte. Alla mina vänner ger mig olika saker eftersom de har olika egenskaper som min personlighet reagerar olika på, så vem jag just då känner behov av beror på hur jag känner mig. 
10. Oskiljaktiga. Gör allt tillsammans. Beter sig som siamesiska tvillingar.
Nej det finns inte, se ovan. 

Jag tror att jag är mer reserverad och mindre öppen än vad som är bra, men när jag väl faktiskt blivit vän med någon, så umgås jag alltid med den på tu man hand och utforskar den personen mycket och lär känna den väldigt nära. Verkar inte som jag är så bra på att upprätthålla ytliga vänskaper, det brukar alltid bli ganska "djupt". Förstår inte hur det går till riktigt alltid. Fattar inte att jag har så många vänner som jag faktiskt har när jag räknar dem. 


   
SvaraCitera