Aviseringar
Rensa alla

Poetry Slam på söndag, vad ska jag tänka på?


Ämnesstartare

Så, på söndag är det dags för mig att för första gången stå på scen, på Café Hängmattans poetry slam. Jag har aldrig stått på scen förut, varken i poesisammanhang eller annat, och efterfrågar tips. Vad ska man tänka på? Har övat lite på att använda mic (lånade min systers karaokemic och kopplade i den i vår gitarrförstärkare XD), men annars?
Och ni som pysslat med scenpoesi förut, har ni några speciella tips gällande det?

Sen vill jag dessutom ha hjälp med att bedöma vilka dikter jag ska framföra... Jag kommer få framföra minst två, jag hoppas på en tredje, och måste ha en fjärde och femte redo utifall att jag mot all förmodan skulle ta mig till final.

Som det är tänkt nu är det dessa dikter jag ska framträda med:
Dikt 1 (typ presentationsdikt): Expropriation
Dikt 2 (kvartsfinal): Rim om ytlighet(ljudinspelning, låter helt mongo på grund av dålig mic)
Dikt 3 (semifinalsdikt): Vad var det för fel på allvaret?
Dikt 4 (finaldikt, höhöhö): Inkvisitionen
Dikt 5: Skaka menande på huvudet

Andra jag funderat på att ta med (ska jag byta någon?)
Jag har glömt vad du heter
En kärleksdikt
Har inget namn på den här dikten

Vad tror ni, är någon av dikterna för pinsamt dålig för att framträda med? Kommer jag få snittbetyg på 2,1?

Är det rentav någon UM:are som ska dit på söndag?


   
Citera
Ämnesstartare

Ska dit och titta på dig [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Ska dit och titta på dig [wink]

:O coolt. Min mamma ska dit [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

:O coolt. Min mamma ska dit [blush]

Hon är milf, ska ragga på henne. [blush] Sen vet jag inte vart Cafét ligger. [sad]
Tycker också du borde svara på det jag skrev på msn! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har problem med att gilla poesi om det inte finns tillhörande musik eller åtminstonde en klapptakt. [sad] Vill egentligen gilla det men...

Men blir säkert bra. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Poetry slam är coolt som fan. Jag önskar att jag var poet.

Men eh ja, jag tycker att du bör inleda med Rim om Ytlighet, snarare än Expropriation (byt plats på de två). Sen när det gäller att stå på scen vet jag inte hurdan du är, men generellt sett så gäller det att ta det lugnt och inte stressa för mycket. Andas djupt innan du börjar, och se till att ta din tid.[y]

EDIT: Nej förresten. Ha Expropriation först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ju hört dig läsa upp en dikt, du var duktig. Det ska nog inte vara något problem. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Men eh ja, jag tycker att du bör inleda med Rim om Ytlighet, snarare än Expropriation (byt plats på de två).

Om det är för att du tycker Rim om Ytlighet är bättre så håller jag med dig - det är faktiskt ett medvetet taktiskt drag. Första dikten är ju utom tävlan, så då vill jag inte ta min bästa utan en ganska medelmåttig dikt. Men jag vill få läsa upp en tredje så jag tar min bästa som nummer två 🙂

Nevon:

Andas djupt innan du börjar, och se till att ta din tid.[y]

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Om det är för att du tycker Rim om Ytlighet är bättre så håller jag med dig - det är faktiskt ett medvetet taktiskt drag. Första dikten är ju utom tävlan, så då vill jag inte ta min bästa utan en ganska medelmåttig dikt. Men jag vill få läsa upp en tredje så jag tar min bästa som nummer två 🙂

Eh ja, det var faktiskt precis därför. Men sen ångrade jag mig. Jag diggar Expropriation också. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coolt, om jag hade vågat så hade jag prövat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Eh ja, det var faktiskt precis därför. Men sen ångrade jag mig. Jag diggar Expropriation också. [confused]

[y]

massgrav:

Coolt, om jag hade vågat så hade jag prövat

Du borde pröva!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Expropriation

Stringburka:

Vad var det för fel på allvaret?

Stringburka:

Jag har glömt vad du heter

Var de absolut bästa.

Stringburka:

Rim om ytlighet

Var absolut sämst.

Jag hade kunnat motivera och vara konstruktiv, men du får ursäkta att jag inte riktigt orkar just nu.

Och btw är jag en enorm auktoritet i den här frågan då jag själv är hiphoplyricist sen en lång tid tillbaka och har lyssnat en hel del på poetry slam, spoken word etc. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Och btw är jag en enorm auktoritet i den här frågan då jag själv är hiphoplyricist sen en lång tid tillbaka och har lyssnat en hel del på poetry slam, spoken word etc. [y]

Du gillar ju kass hip-hop och din musik suger! ;S

Dold text: Skoja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Du gillar ju kass hip-hop

Det här får du tycka.

BreakTheAuthority:

din musik suger! ;S

Det här får du inte tycka.

Gör om, gör rätt.

Dold text: Ska döda dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Det här får du tycka.

Libertad:

Det här får du inte tycka.

Libertad:

Gör om, gör rätt.

Sorry pappa Stalin. :S I'll be good, I promise! [cry]

Libertad:

Dold text:

Dold text: In bed? [blush]


   
SvaraCitera