Aviseringar
Rensa alla

Pojkvän gör Lumpen


Zaew:

inte så att dom inte komer att kunna ha det då han rycker in i lumpen.

nej självklart inte, men inte lika lätt när man ligger ute i fält i ett par veckor..


   
SvaraCitera

Hade jag haft en flickvän under min tid i lumpen hade jag begått självmord [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Lumpen är ett av förhållandets stora prövningar. De som klarar av lumpen och förhållandet kan uppleva mycket tillsammans. Inte för att vara taskig så har ni inte rotat er i varandra så bered dig på det värsta.

mm, ärligt talat så är jag inte såå orolig, vi är redan nu duktiga på att hålla förhållandet uppe

elinc:

[y]

[smile]

Zaew:

FÖ tror jag att han bör vara räddare för att förlora dig. det ät du som kommer att bli raggad på av en massa killar under tiden han bor med ett gäng svettiga grabbar..

det är sant, men jag har inga planer på att göra nåt sånt och han litar på mig [y]


   
SvaraCitera

drothina:

Jag har en pojkvän sedan ca 2 månader tillbaka

drothina:

men vi träffas ju ändå inte varje dag.. inte varje vecka eller t o m månad ens antar jag

Har ni träffats 1-2 gånger? Totally awezum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ilikepieee:

Har ni träffats 1-2 gånger?

tiden mellan första och andra gången vi träffades var det kanske 4 månader och under den tiden så "blev vi ihop". Så vi har kännt varann i mer än ett halvår men bara träffats 2 ggr, sammanlagt ca 2 veckor [cool][blush] låter fruktansvärt lite


   
SvaraCitera

drothina:

mm, ärligt talat så är jag inte såå orolig, vi är redan nu duktiga på att hålla förhållandet uppe

Ni har varit tillsammans i 2 månader..
Hur lång är er långdistans då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Hur lång är er långdistans då?

Sthlm-Lund... ca 60 mil (?)


   
SvaraCitera

drothina:

Sthlm-Lund... ca 60 mil (?)

Rätt långt, men som sagt ni har bara varit tillsammans 2 månader, inte rotat er än.


   
SvaraCitera

drothina:

Är det någon som har eller har haft en pojkvän/flickvän i Lumpen som kan berätta sin historia?

hade pojkvän som var i både lumpen och arbetade som militär efter det.. och det funkade hur bra som helst, trots att vi sågs mest på helger.

det beror ju helt på hur seriösa ni är i ert förhållande..

lycka till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

melancholy:

hade pojkvän som var i både lumpen och arbetade som militär efter det.. och det funkade hur bra som helst, trots att vi sågs mest på helger.

det beror ju helt på hur seriösa ni är i ert förhållande..

[smile] vi är helt seriösa.. det där som man säger ibland att man ska kunna tänka sig en framtid med sin partner för att kunnas ses som ett seriöst förhållande... det gör jag, jag kan tänka mig leva resten av mitt liv med honom, skapa familj och ruppet.. [smile] även om vi inte varit tillsammans så länge


   
SvaraCitera

älskar han dig så kommer han glömma dig va så säker på det[tired]


   
SvaraCitera

drothina:

Är det någon som har eller har haft en pojkvän/flickvän i Lumpen som kan berätta sin historia?

Jag hade lååååååååångdistansförhållande i lumpen. Det höll i 3 månader sen tröttnade hon. Jag hade inga problem att kanske bara kunna ses en gång i månaden men det hade hon.

Du behöver inte vara orolig för att han ska tröttna. Du ska vara orolig för att DU ska klara av det.

Av 15 förhållande i min pluton var det bara 2 som höll och ett utvecklades under själva lumpentiden. Alltså 15 par i början, 3 par i slutet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Du behöver inte vara orolig för att han ska tröttna. Du ska vara orolig för att DU ska klara av det.

vad bra [smile] men jag är inte orolig för att jag inte ska klara av det [smile]


   
SvaraCitera

drothina:

tack för seriösa svar

är han jägare, dom har ju övningar där man blir förbjuden att ta kontakt med utanför-världen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

är han jägare, dom har ju övningar där man blir förbjuden att ta kontakt med utanför-världen

jag vet inte... men jag vet att han kommer köra bil


   
SvaraCitera