Aviseringar
Rensa alla

Pojkvän med ångest


Ämnesstartare

Som rubriken avslöjar, har min pojkvän ångest sedan ett par år tillbaka, dock har den försvunnit väldigt mycket det senaste året. Vi har bara varit tillsammans i liiiite mer än en månad men han har öppnat sig helt och hållet för mig angående hans innersta känslor och tankar. Nu kommer dock problemet; han får väldigt ofta "återfall" av ångesten och mår då sjukt dåligt. Han gick ut gymnasiet nu i våras och han har försökt nå en terapeut genom både vården och privat men remisstiderna är långa och det kostar VÄLDIGT mycket att ha samtal med en terapeut. Vad kan jag egentligen göra? Jag försöker stötta honom så gott det går, och försöker pusha honom till att göra saker istället för att sitta hemma. Det är väldigt svårt måste jag säga..


   
Citera

Mmm det är viktigt med sysselsättningen. Even tho min ångest kommer ändå. Jag vet inte, jag tänker lite grann att det inte spelar ngn roll var och när den inträffar pga att den ej är farligare någon annanstans än hemma etc. Försöker nog att inte visa det öppet också men blir svårt ibland. Haha satt på bio för inte så länge sedan när jag fick en panikattack mitt i filmen, symptomen var andnöd och yrsel. De som satt bredvid mig vart typ lika rädda som mig, de trodde på riktigt att jag skulle dö.. Satt och stampadee med ena benet samtidigt som jag tog assdjupa andetag omg. Jag skäms iaf inte. Det är nog viktigt att inte känna att en behöver skämmas.


   
SvaraCitera

.... 


   
SvaraCitera

du kan inte göra särskilt mycket, typ inget alls förutom att finnas som stöd.


   
SvaraCitera