Aviseringar
Rensa alla

Pojkvän på behandlingshem.


Ämnesstartare

Jo nu är det så att min pojkvän tyvärr hamnat på något behandlingshem vid Upplands Väsby pga. missbruk och hot, kan inte kommunicera med honom för tillfället, och har några frågor att ställa som jag hoppas att någon svarar på:

1. Hur länge brukar en person med dålig bakgrund, tex. missbruk, hot och rån få vara på ett behandlingshem?
2. Får man besöka, och i så fall, när?
3. Får man ha kontakt genom telefon så småningom?
4. Kommer han kunna komma hem på helger?

Skulle uppskatta ifall någon som varit på behandlingshem eller haft någon nära som varit där kan svara, det här är riktigt jobbigt för mig, hoppas ingen tar detta oseriöst.
/ E


   
Citera

är det så smart att vara ihop med någon som hotar och missbrukar?


   
SvaraCitera

tänkte säga det låter som en bra kille


   
SvaraCitera

Svaret på alla frågor är ett definitivt kanske. Det beror på lite hur allvarligt det är och så. Hör med behandlingshemmet/honom/hans morsa, de vet garanterat mer än oss.

Förresten så ska man bara trycka en gång på knappen när man postar, oavsett hur sega servrar UM har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

är det så smart att vara ihop med någon som hotar och missbrukar?

Nja, har också haft en dålig bakgrund men är ändå en bra människa.


   
SvaraCitera

HazelEye:

Nja, har också haft en dålig bakgrund men är ändå en bra människa.

Så var längesen han hotade och missbrukade?


   
SvaraCitera

om någon i ditt liv är mestadels till besvär är det bara att kvitta sig med den personen oavsett om det är familj eller vänner! jag försöker leva efter det men det går väll inte så bra i praktiken


   
SvaraCitera

Tyvärr så brukar det inte bli bättre. Men de flesta tjejer strävar ju efter struliga relationer och bad guys så det är ju bara julafton varje dag.


   
SvaraCitera
Tyrael

TheBear:

julafton varje dag.


   
SvaraCitera

Ja för alla som missbrukar och hotar är elaka människor och förtjänar varken kärlek eller andra chanser![y]

Till TS, har tyvärr inga svar. Försök söka på google.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Ja för alla som missbrukar och hotar är elaka människor och förtjänar varken kärlek eller andra chanser![y]

Word. [crazy]


   
SvaraCitera

Det brukar vara extremt chill efter ett tag, beroende på hur han sköter sig på hemmet, men om han gör framsteg o så så kan ni träffas nästan varje dag och han bör kunna komma hem också lite då o då.


   
SvaraCitera

Lämna. Han kommer aldrig få dig att känna dig hel och lycklig.


   
SvaraCitera

HazelEye:

Jo nu är det så att min pojkvän tyvärr hamnat på något behandlingshem vid Upplands Väsby pga. missbruk och hot, kan inte kommunicera med honom för tillfället, och har några frågor att ställa som jag hoppas att någon svarar på:

Skit i den killen, vilken tönt.


   
SvaraCitera

Så länge han är schysst mot dig, och du känner att ni kan vara en positiv kraft i varandras liv tycker jag inte du behöver dumpa honom. Men om du nu också missbrukar kanske du ska göra slut för hans skull. Eller om du bara mår dåligt av honom och känner att det är din plikt så bör du nu också dumpa.


   
SvaraCitera