Aviseringar
Rensa alla

Pojkvän ska plugga utlomlands. What to do??


Ämnesstartare

Jag och min kille har varit tillsammans i 1,6 år nu. Vi är sambos runt 21. Han har på senaste tiden varit tveksamt med vad han känt för mig då de varit onödigt tjafs om disk, utgångar, kärlek osv.  Han droppade häromdan att han inte riktigt visste vad han ville och tappat känslor.. Han har tydligen känt så ett tag men jag var ovetandes om detta. vi var borta från varan 1 vecka och va då han började känna såhär mest. Jag är väldigt ledsen och så. Men vi har sagt att vi ska försöka typ. För mig känns de ganska konstigt, försöka? Jag ska ba gå och vara glad nu och veta att han tappat känslor för mig, vi ska ha sex och vara gulliga men jag vet att i varje kram och kyss så känner inte han lika mycket som jag. Han kanske ba droppar om 5 dagar att nä jag har inte kunnat känna något mer. Han orkar inte prata om detta häller. Som grädden på moset så har han börjat prata om att han vill plugga utomlands i LA, en termin är onödigt tycker han för då måste han gå om den i Sverige eller nått sånt så han vill vara borta längre, kanske 1 år eller nått sånt. Mest för att uppleva saker å leva livet där säger han. Han har sagt tidigare att han inte riktigt tror man kan vara ihop om någon flyttar utomlands lr till en annan stad. Han fattar alla kompisar som gör slut för man ses ju typ aldrig då oosv. Jag kan förstå det på ett sätt men jag blir så jävla besviken. Om vi nu löser oss och blir bra igen så vet jag att om kanske 6 månader så kommer han ändå flytta utomlands och de kommer ta slut. Kommer då få flytta hem om han drar för har ej råd att bo här själv. Det enda han vill är ju att festa och haffa folk å ba känna sig fri! De fattar väl fan vem som helst. Det gör så jävla ont. Fan mina päron va borta från varan 1 år när dom träffades men de fick mig å min bror. Jag blir så frustrerad att han inte ser på oss mer än så. Och kan han inte åka perioder istället och plugga i sverige? Om det ändå bara är upplevelsen han vill ha, res 2 månader sen kom hem sen res igen senare eller nått sånt. Han värderar inte oss för 5 jävla öre och känns totalt meningslöst och böla nu för att sen hitta tillbaks till varan och veta att i år gör vi ändå slut. Vafan ska man leka kärlek då för? Jag vill verkligen inte göra slut men vadfan?. 


   
Citera

Försök ha distansförhållande om du vill men det kan bli jättesvårt
om det tar slut lr ngt liknande, tänkt att det alltid kan bli ni när han återvänder.

Kom också ihåg, och påminn honom, att han kmr komma & hälsa på & att du också kan hälsa på hnm 🙂


   
SvaraCitera

Denna post passar bättre på familjelivets forum, då de flesta av dem har nog varit i en sån situation, och kan ge dig bättre svar utifrån deras egna erfarenheter.

Mvh David.


   
SvaraCitera

Det låter ju inte som om han vill fortsätta i det här förhållandet. Du förtjänar bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjabbatjenahallå:
Försök ha distansförhållande om du vill men det kan bli jättesvårt
om det tar slut lr ngt liknande, tänkt att det alltid kan bli ni när han återvänder.

Kom också ihåg, och påminn honom, att han kmr komma & hälsa på & att du också kan hälsa på hnm 🙂

Ja det är sant. Men ändå jag kan tänka mig att saker blir konstig. Man har inte setts på några månader. Han har fått nya kompisar där, tjejvänner. Min kille är ganska flirtig av sig. Jag kan tänka mig att jag kommer känna mig väldigt utanför när jag kommer dit och att han kommer hänga med tjejer som han veeerkligen försöker övertyga mig om att vi är baara vänner. När katten är borta dansar råttorna på bordet. Man skaffar ju sig ett nytt liv. Shit detta är svårt. ;( 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Det låter ju inte som om han vill fortsätta i det här förhållandet. Du förtjänar bättre.

Jag kan känna lite samma sak. Tack <3 


   
SvaraCitera

Ge det ett försök, annars lämna honom och hitta någon ny. Du förtjänar bättre! Lycka till Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Ge det ett försök, annars lämna honom och hitta någon ny. Du förtjänar bättre! Lycka till Hjärta

tack!! E så svårt. kan inte tänka mig att leva utan att kunna prata med honom och vara med honom och hans vänner å familj osv. Han är mitt liv liksom. 🙁


   
SvaraCitera

KeiraKnightley:

Ja det är sant. Men ändå jag kan tänka mig att saker blir konstig. Man har inte setts på några månader. Han har fått nya kompisar där, tjejvänner. Min kille är ganska flirtig av sig. Jag kan tänka mig att jag kommer känna mig väldigt utanför när jag kommer dit och att han kommer hänga med tjejer som han veeerkligen försöker övertyga mig om att vi är baara vänner. När katten är borta dansar råttorna på bordet. Man skaffar ju sig ett nytt liv. Shit detta är svårt. ;( 

jag förstår 🙁
Jag tycker du ska ta dig ur nu när du har chansen men ändå förklara att du älskar hnm osv. & att du hoppas det blir ni
Kanske inte det bästa tipset egentligen men tänk på att det är enklare nu än om ngn händer när han är där & ni är tillsammans.
var rädd om dig själv och tänk förebyggande


   
SvaraCitera