Aviseringar
Rensa alla

Pojkvän som spelar hela tiden


Han verkar otacksam.


   
SvaraCitera
1009
 1009

Vill du inte ha en sådan relation och han inte vill ändra sitt beteende, gör då slut med honom. Man bör inte stanna i en relation man inte trivs i och där man inte ser tecken på en snar bättring. 

Jag skulle heller inte vilja ha ett sådant förhållande, låter skitdåligt. Jag har all acceptans för att man kan vilja syssla med ex. datorspel emellanåt och vissa dagar väldigt mycket. Det handlar inte om att datorspel skulle vara ett dåligt intresse. Men att lägga merparten av sin lediga tid på det, annat än som sällsynta undantag, tycker jag är alldeles för mycket.  Och då relationen blir lidande - vilket den uppenbarligen blir - och personen är oförmögen att hantera relationsproblem på ett vettigt sätt utan blir defensiv och förskjuter sina problem på andra, då börjar det bli tal om missbruk och det är per definition destruktivt. 


Men om du vill försöka rädda relationen. Ställ ultimatum och försök komma överens om att testa att leva att alternativt liv en vecka för att se  vad han föredrar. Vad skulle du vilja göra istället? Och vad skulle han vilja göra annat än att spela dataspel? Det finns ju faktiskt jättemycket mer tillfredsställande saker man kan göra än att bara spela. Men det finns också tråkigare saker och just nu kanske han upplever - med rätt eller orätt - att alternativet vore tråkigare - eller jobbigare (men jobbiga saker behöver man hantera). 


En del har föreslagit att du borde spela med honom. Jag tycker det är en dålig idé om lösningen är att du ska spela lika mycket  som honom. Men jag tycker det är en bra idé om du spelar med honom ibland. Det finns garanterat datorspel som du kommer finna väldigt roliga och stimulerande och ni kan ha väldigt kul tillsammans i ett datorspel. Problemet är som sagt inte datorspel i sig utan att han är fastlåst i det. 


   
SvaraCitera

Förstår precis hur du känner dig. 
Det är inte alls kul om det alltid sitter och spelar och aldrig spenderar tid med en. 
Sitter han alltid och spelar själv och aldrig är på nån förening eller så och spelar där?

Ni kanske inte ska flytta isär ett litet tag för att se hur det blir?
Om han märker någon skillnad och hör av sig till dig, om han kommer förbi till dit där du bor. 

Betalar du allt och lagar all mat och sånt. Så kanske du bara ska göra dit egna. 
Så han konstaterar att han måste göra något för att kunna få rena kläder och sånt.
Använder du aldrig datorn och så. Sluta betala det. om det inte gör någon skillnad för dig. 


   
SvaraCitera

Det värsta du kan göra är att göra annat avsiktligt för att han ska känna din frånvåro, du ska verkligen inte spela "spelet" med honom, om det nu är så viktigt, boka tid för er båda på hoss relationsexpert, eller skaffa en dator sätt den bredvid honom och spela med honom


   
SvaraCitera

GÖR SLUT MED SNUBBEN!!!!

du lever bara en gång. Och din tid är dyrbar. Jag har levt med en kille precis som din är och tro mig. 

Lägg ner din tid på att ha roligt med dina kompisar. Killar kommer och går. Du vet vad du vad du vill ha och det kan han inte ge dig. Så gör slut. De är inte lätt men tiden går fort och du kommer vara så lycklig sen utan bekymmer. 

Finns så många killar där ute som kan vissa dig världen! Lyft på vingarna och se världen istället för att vara olycklig och ha ångest för något som inte är verkligt!

Gumman tro mig din tid är dyrbarast finns bara en som du! Och både du och jag vet att du förtjänar bättre! 


   
SvaraCitera

Datorberoende kille   


   
SvaraCitera
reben

va spelar han =)


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera