Aviseringar
Rensa alla

Pojkvän utsatt för övergrepp?!


Ämnesstartare

Jag har en pojkvän som är 17 år äldre än mig, och just nu tar vi en paus så han hör inte av sig till mig och jag försöker att inte höra av mig till honom. Men nu är det såhär att jag precis fick reda på att han har blivit utsatt för sexuella övergrepp när han var 13 år, av sin mamma.

Jag vet inte vad jag ska göra med denna information och hur jag ska hantera situationen.... Jag behöver DESPERAT råd! Eftersom han inte hör av sig till mig när jag skriver till honom så är jag helt vilse. Och det är ju såpass allvarligt! Jag trodde att vi visste allt om varandra. Jag vill verkligen få tag på honom för jag vill prata om det. Jag förstår att han vill vänta med att prata om det, men å andra sidan är det en så chockerande nyhet. Jag är bara 17 år, jag ska inte behöva hantera något sådant här helt på egen hand!

Tacksam för svar SNARAST...


   
Citera

Han är alltså 34 och du är 17. Och har slutat höra av sig.
Han har väl tröttnat på dig helt enkelt. [zzz]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Varför har ni en paus? Varför hör ni inte av er till varandra?

Kanske dags att gå vidare, även om du fått reda på detta nu och så. Han är trotts allt samma person som han alltid varit.

DoktorVinter:

Jag är bara 17 år, jag ska inte behöva hantera något sådant här helt på egen hand!

[shake]


   
SvaraCitera

DoktorVinter:

Jag har en pojkvän som är 17 år äldre än mig

[sad] [cry]


   
SvaraCitera

Han var 13 år det var 21 år sedan. Gör inget. Han har inte nämnt det av en anledning.


   
SvaraCitera

hur fick du reda på det?


   
SvaraCitera

Frågan är om du ens ska göra något... varför har ni en paus?


   
SvaraCitera

Om du vill få tag på honom för att han ska hjälpa dig hantera dina känslor inför någon som hände honom för över 20 år sedan så kanske du... tja, borde låta bli. Om han inte har berättat det för dig så har han säkert en anledning till det, och han har inte heller någon skyldighet att redogöra för allting som hänt honom.

Hur fick du ens reda på det, om han nu inte berättade det? Vad är det du vill få ut av att prata med honom om det?


   
SvaraCitera

Haha! Så jävla GG [party]


   
SvaraCitera

Jag kan lova dig att han har en bra anledning till varför du inte har blivit upplyst. man mår inte bra av att veta allt


   
SvaraCitera

Är detta på riktigt? 17 år äldre och du är 17 år? Oj oj oj [surprised]


   
SvaraCitera

Myksa:

Han är alltså 34 och du är 17. Och har slutat höra av sig.
Han har väl tröttnat på dig helt enkelt. [zzz]


   
SvaraCitera

Ta inte på dig det här. Du är bara 17år. Du var inte ens född när det hände.


   
SvaraCitera

Myksa:

Han är alltså 34 och du är 17. Och har slutat höra av sig.
Han har väl tröttnat på dig helt enkelt. [zzz]


   
SvaraCitera

lol han trollar


   
SvaraCitera