Aviseringar
Rensa alla

Pojkvännen nere. Vad göra?


Ämnesstartare

Min pojkvän verkar känna sig nere. Han säger att han inte direkt känner sig nere men att han saknar motivation till att göra något och att allt känns tråkigt.

Han gillar inte så mycket att prata om saker när han mår dåligt utan håller det mest för sig själv. Han vill itne göra någonting nästan som jag föreslår. Han blir lätt irriterad/sur..

Jag själv är på väg ur en depression och vill inte riskera att falla tillbaka. Men när jag verkligen försöker muntra upp honom och mest får skit tillbaka börjar jag också må dåligt.

Vad kan man göra för att hjälpa? Och för att han ska komma igång och göra saker så han blir lite piggare och kanske lite gladare?
Någon som varit i liknande situation..?


   
Citera

Säger att han ska börja bete sig som en människa istället för en fittskalle och sen kanske du borde börja inse att du är för beroende av honom för att må bra och d kväver honom=må dåligt.Summan av kardemumman av dina tidigare trådar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helst inga svar från dig Tözen =) De brukar sällan hjälpa


   
SvaraCitera

Jag känner mig också som honom... dock har jag ingen lösning, då hade jag väl redan haft ett roligare liv [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Jag känner mig också som honom... dock har jag ingen lösning, då hade jag väl redan haft ett roligare liv

Inget som en flickvän/kompis kan gör aför att hjälpa?


   
SvaraCitera

tweegy:

Helst inga svar från dig Tözen =) De brukar sällan hjälpa

eh,du menar att du inte vill höra att du kväver han med dina begär och svartsjuka?d är d man får ut av dina tidigare trådar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

eh,du menar att du inte vill höra att du kväver han med dina begär och svartsjuka?d är d man får ut av dina tidigare trådar.

mest att du alltid svarar nåt som innehåller fitta och låter allmänt hatist och jävligt otrevligt. om du nu läst mina tidigare trådar vet du väl också att jag sökt hjälp och jobbar allt vad jag kan för att inte låta min svartsjuka gå ut över honom. Svartsjuka må vara jävligt jobbigt att bli utsatt för men det är jävligt jobbigt att uppleva själv också och ingenting jag själv skulle vilja vara drabbad av om jag bara kunde stänga av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låt honom vara nere försök inte "bota" det men försök få honom att förstå att man ändå kan/borde göra saker som är roliga, istället för att "vänta till det går över", det går över av sig själv och blir ofta sämre ifall man försöker kämpa som en dåre mot det alternativt inte ser någon mening med att göra något när det är där.


   
SvaraCitera

Låt honom vara ifred ett tag, eller rättare sagt låt dig vara ifred från honom.


   
SvaraCitera

tweegy:

om du nu läst mina tidigare trådar vet du väl också att jag sökt hjälp och jobbar allt vad jag kan för att inte låta min svartsjuka gå ut över honom.

Bara för du sökt hjälp och försöker att inte få d att gå ut över honom så säger d inte att han inte känner av d.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Unexpected:

Låt honom vara ifred ett tag, eller rättare sagt låt dig vara ifred från honom.

just det hon inte kan så hon gör d värre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Bara för du sökt hjälp och försöker att inte få d att gå ut över honom så säger d inte att han inte känner av d.

varför tjafsar du? vart vill du komma? "vinna" diskussionen? orka? empati is teh shit?


   
SvaraCitera

tweegy:

Inget som en flickvän/kompis kan gör aför att hjälpa?

Har ingen flickvän (of course...), och jag tror att kompisarna tröttnat lite på mitt gnäll och slutat ta det seriöst...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daska han i huve med pattarna [no-no]


   
SvaraCitera

ville skriva en seriöst svar men ångrade mig [shake]

ge honom ett blowjob


   
SvaraCitera

[sad]


   
SvaraCitera