Aviseringar
Rensa alla

Pojkväns föräldrar är muslimer


Ämnesstartare

Hej!
Jag har träffat en kille sen en månad tillbaka och för en vecka sedan vart vi ett par, han själv är inte speciellt troende men jag har ingen aning om hur troende hans familj är. I början var allting bra, när jag var hemma hos honom var hans föräldrar hur trevliga som helst och jag fick vara där och till och med sova över, han kysste mig, höll mig i handen osv framför dom, det verkade inte alls vara några problem och då fick jag intrycket av att de inte var starkt troende. Nu är det något som har förändrats, jag får inte vara hemma hos honom längre, jag får inte sova där, han får inte vara hemma hos mig och han måste ljuga och säga att han ska träffa någon kompis om han ska träffa mig. Jag har frågat varför men jag får inget svar, han säger bara att han inte vet varför. Han berättar inte ens för sin bästa vän vad problemet är. Är det någon som har någon erfarenhet av det här? Eller själv är muslim? Jag förstår verkligen inte.


   
Citera

Muslimer bör man undvika för sitt eget bästa.


   
SvaraCitera

vill inte skrämmas. men en tjej jag kände som var i din sits, fick huvudet avhugget.


   
SvaraCitera

vad har deras religion med detta och göra om dom var snälla mot dig från början? 


   
SvaraCitera

Jadu...

Kan säga att du ger dig in på ett eventuellt farligt levnadssätt. Människor som tror på en osynlig gubbe bland molnen, på flygande hästar, och som ser en skrift som är över tvåtusen år gammal som en bra källa till moral... sånna personer bör du hålla dig borta ifrån. Om du drar skam över hans familj kan du råka riktigt illa ut.


   
SvaraCitera

Har hänt ung samma sak med min morsa, de lever separat nu, jag gissar på att det har och göra med att hålla kvar deras gamla tradition och inte föröka sig med någon från ett annan land. Kan och både kan inte göra någonting med religionen, för en människa kan alltid konvertera. Ifall det inte är någon av dessa så vet jag ärligt talat inte vad som är problemet xD


   
SvaraCitera

Sugarrr: Snälla, för ditt eget bästa håll dig borta ifrån muslimer. Har ingen lust att ännu en gång läsa om en muslimsk man som dödat en kvinna pågrund av att föräldrarna intalat dom något.


   
SvaraCitera

Koranen säger väl att du ska stenas till döds om du gör slut med honom. Hur många flickvänner/fruar till har du lust att dela honom med?


   
SvaraCitera

Jag kan ju säga alla muslimer är ej lika dana jag är ihop med en muslim som inte är så trogen men hans föräldrar är och dom är bara glada för vår skull så allt skit snack om att man ska hålla sig borta varför ska man när man kanske älskar varan man får ju sätta sig och prata går ej håla sig borta det är så den snabba lösningen är men inte den som är bra. Sen är det inte alls ofta att det händer sånt som att tjejen blir mördad dom brukar mer än ofta acceptera och förstå. Så du ska ej lyssna på alla som skriver här dom är mer än elaka när dom skriver så. Du får helt änkelt prata med dom eller ta hjälp av ex dina föräldrar som kan prata med dom eller nån i akolan kuratorn går även att ta in soc dom brukar hjälpa lycka till 


   
SvaraCitera