Aviseringar
Rensa alla

Pojkväns problem


Ämnesstartare

Hej jag och min pojkvän har tjaffsat igen och nu är han sur på mig för att jag inte vill ha barn tidigt som han vill.
Han är 23 år och jag fyller 20 nu till augusti, han har jobbat sen han gick på gymnasiet och jag har ALDRIG jobbat och ska börja jobba första gången nu till sommaren, han bor i Växsjö och jag i norrbotten. Han är alltså mogen redan nu att skaffa barn men det är inte jag. För jag vet knappt vad jag vill jobba med ännu i resten av mitt liv och det är först nu till sommaren jag kommer igång med mitt liv så att säga, än vad det har varit. Och han vill att jag ska flytta ner till honom men jag vill gärna bo själv ett bra tag innan jag ens har tanken att flytta ihop med någon. Och så är han sur för att jag inte vill förlova mig eller gifta mig och kan tillägga att vi varit tsm snart i ett år. Till augusti blir de det. Så vill gärna höra lite råd från någon, om ni har lust att svara.


   
Citera

Be honom lugna ner sig helt enkelt.


   
SvaraCitera

man skaffar inte barn med nån eller förlovar sig om man inte ens vart ihop ett år.


   
SvaraCitera

gör inget du inte känner att du är mogen nog för att göra så enkelt är det sen får din kille respektera det


   
SvaraCitera

Jobbat efter gymnasiet, vilken loser [n]


   
SvaraCitera

Lantto:

han bor i Växsjö och jag i norrbotten.

är det tänkt att ni ska flytta ihop om ni skaffar barn?


   
SvaraCitera

Tickstart:

Jobbat efter gymnasiet, vilken loser

ska söka basår, vilken loser [zzz]


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

ska söka basår, vilken loser [zzz]

Haha tönt [blush]


   
SvaraCitera

Lantto:

kan tillägga att vi varit tsm snart i ett år. Till augusti blir de det.

"Snart". Det är ju flera månader kvar, det är ju nästan närmare ett halvår än ett år.
För övrigt tycker jag att det verkar lite tidigt att gifta sig och skaffa barn efter ett år, säg åt honom att lugna sig lite. [no-no]


   
SvaraCitera

oj vilken knepig situation du har hamnat i:/

jobbigt när en känner att h*n vill skaffa barn, slå sig ner och allt det där ja du vet. ha familj och bara ta det lugnt, medan den andra känner att denne precis börjat med sitt liv så att säga. Vet inte vad jag ska säga, men bara det att han måste respektera ditt beslut, att du inte är redo för det här just nu. Älskar han dig och verkligen vill leva ihop så väntar han, var så säker[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palett:

Vet inte vad jag ska säga, men bara det att han måste respektera ditt beslut, att du inte är redo för det här just nu. Älskar han dig och verkligen vill leva ihop så väntar han, var så säker

Nej jag vet det är en svår situation när han alltid ska bli sur.
Jag tänker då inte ändra mig eftersom jag känner att de är fel ännu med barn. Jag är ju verkligen inte redo. Man vill ju hinna göra saker som man inte har kunnat innan när man gått skola och kunnat bara leva på 1050 kr i månaden.


   
SvaraCitera

Lantto:

Jag tänker då inte ändra mig eftersom jag känner att de är fel ännu med barn

Det är bra man ska följa sin egen vilja, speciellt när det gäller nåt sånt här "allvarligt", du förstår nog vad jag menar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och som sagt lskar han mig så respekterar han, annars kan han gå om han vill. För jag orkar inte bry mig ngt mera och jag vet ju inte ens om jag vill ha barn ännu eller ens vill flytta ihop med honom. eftersom han bor i växsjö och jag i norrbotten så känns gansla långt för både mig och han att flytta så inte tror jag att det kommer att hålla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palett:

Det är bra man ska följa sin egen vilja, speciellt när det gäller nåt sånt här "allvarligt", du förstår nog vad jag menar.

förstår precis. det är ett väldigt STORT ansvar de han pratar om och de är inte jag redo för


   
SvaraCitera

Lantto:

förstår precis. det är ett väldigt STORT ansvar de han pratar om och de är inte jag redo för

det vore oerhört dåligt av honom att pressa dig till nåt sånt. jag förstår att han så gärna vill, men här måste han höra på dig också, på vad du vill. Det är fel av honom att bli sur för att du inte vill ha familj nu, eller..sur får han väl bli. Men han är 23 va? Kan förstå att det är jätte viktigt för honom och han vill det nu, men när man är i ett förhållande måste man ta hänsyn till båda två.


   
SvaraCitera