Aviseringar
Rensa alla

Pojkvänsproblem. Hjälp? (Wall of text)


Ämnesstartare

Jag har en pojkvän sen ett år tillbaka och på senaste har det blivit lite problem. Han har tidigare haft mycket familjeproblem och problem med droger. När vi träffades så rökte han (cigg) men slutade då jag har problem med astma. På senaste har han ljugit mycket för mig och umgås nästan bara med sina vänner. Som exempel har han vart hemma ensam i två veckor och lovade mig att jag skulle få bo där ett tag.. Nu har det två veckorna vart där och jag har fått vara hos honom vid fyra tillfällen. Inget av dem tillfällena har vi vart helt själva.
Och det har gått till att vi ses så lite från att vi umgicks själva varje dag. Sedan började han nyligen röka igen vilket resulterade i att jag fick en astmaattack och fick åka till sjukhus. Jag fick ligga där själv på akuten och dagen efter hängde han i sin favorittatueringsstudio hela dagen istället för att vara med mig som mådde skitdåligt på grund av honom..
Sen ljuger han om konstiga saker. Exempel: Jag kollade hans faceook och sms när han sov och såg att han haft kontakt med en tjej som han kännt ett tag och bett henne om nummer och så..Det var egentligen inte på ett superflörtigt sätt.
Jag frågade honom dagen efter om han umgås något med sina tjejkompisar eller snackar med dem över huvud taget på facebook eller liknande. Jag nämnde hennes namn också. Han sa nej, och att han inte hört av henne på typ två månader.
Varför ljuger han om sådana saker och vad ska jag säga till honom? Jag vill umgås mer än så här och jag blir rädd att han ljuger och är med någon annan? Hjälp!
Hoppas att någon orkar läsa..


   
Citera
Ämnesstartare

Prata med honom om det? Tror nog det skulle vara den enda bra lösningen.


   
SvaraCitera

Eftersom att du uppenbarligen inte kan prata med honom är det lika bra att göra slut. nu när du ändå har skadat er relation rätt bra själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur har jag skadat relationen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har pratat med honom, dock har han aspbergers och har lite svårt att förstå när han gör mig ledsen. Tänkte bara om någon hade lite konstruktiva tips på hur man ska ta upp det på ett bra sätt, typ.


   
SvaraCitera

Tillit och förtroende är bland de viktigaste byggstenarna i en relation. Om inte dessa finns rasar oftast förhållandet. Skaffa det eller ge upp förhållandet. Inget bra verkar komma ifrån det och jag personligen tycker du förtjänar en mycket bättre kille än honom. Han verkar bara ge dig problem, både psykiskt och fysiskt.


   
SvaraCitera

chenni1:

Hur har jag skadat relationen?

Du har på det effektivaste sättet som finns typ visat att du inte har något förtroende för honom. Vilket inte kommer få honom på bättre tankar hur du än lägger fram det. Ärlighet och tillit är trotts allt grunden för en bra relation.

Vilken diagnos han än har spelar ingen roll. Om du säger till honom vad du känner och och att du tycker att det är ett problem och han i sin tur inte känner att det är något att göra åt. Ja då kommer ni troligtvis inte kunna ha en bro relation till varandra


   
SvaraCitera