Aviseringar
Rensa alla

pokémon novell


Ämnesstartare

Jag hade just flyttat till en lugn och tyst stad.
jag kände ingen och det ända sällskapet jag hade va en lite oddish som brukade leka i grässet utanför.
Idag var det i alla fall liv och och rörelse.
Varje år hade dom tydligen en liten festival och med hjälp av sina pokemon resten man nu tält, ställde upp karuseller och marknats stånd.
Jag kunde inte låta bli att det lycktade gott när korvarna grillades och hamburgarna stekte.
En man stod på ett bord mitt på stora torget och ropade, det tog inte långtid innan folk samlades.
”Kom närmare, gott folk, årets lottodragining kommer ni inte ångra att ni missar.”
Man kunde se folk sträcka på sig för att se vad mannen hade framför sig och även jag började känna nyfikenheten.
”Framför mig i denna låda har jag två saker” Han höll upp lådan. ”Ett pokedex värt 800krediter och en pokeboll som innehåller en hemlig pokemen”.
Nu kunde man se folk bli änu nyfiknare och man kunde höra folk börja mumla.
”kom fram och ta en lott, systemet är simpelt antingen har ni förlorat då är det ett stort kryss , och den lyckliga vinnaren kommer ha en pokeboll på sin lott.”
Folk började trängas för att komma fram och hinna ta en lott så fort som möjligt, jag däremot visste inte vad jag skulle ha ett pokedex till.
Sakta men säkert försvann folk åt varsit håll och dom flesta lotterna hamnade på marken.
Jag tittade ner. Vem skulle städa det här? Dom hade troligen en Mr Mime som skulle soppa ikväll.
En oöppnad lott låg framför mina fötter.
Jag vet inte varför (jag va ju ointresserad) men jag tog upp den.
Där va den, Pokebollen.
Vad gör jag nu då jag vet ju inget om pokemon.´När jag stod där och tänkte skrek någon ut i mitt öra ”GRATTIS, så trevligt.”
Före jag viste ordet av mig skakade mannen min han och en kamra blixt bländade mig en aning.
”Här har du ditt pris min unga man.”
Han tryckte pokedexet och bollen i min hand och utan ett ord och försvan.

:'/ <3


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

who's that pokémon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

stånd

hihi [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

hihi

tyckte du den va bra? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

tyckte du den va bra?

ja jättebra! kommer det en fortsättning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

ja jättebra! kommer det en fortsättning?

ok vad vill du höra något speciellt? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

ok vad vill du höra något speciellt?

gör det sexigt [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

gör det sexigt

ok tar med lite sexy pokémon da


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vågade inte öppna bollen för jag hade ingen aning om vad som fanns där inuti. En jigglypuff eller kanske Magnemite? Mr Mime glodde rakt ut i luften och gick sedan med en sopborste nästan med automatiska steg han såg ut som en robot.
Nu skyndade jag mig bort till parisehjulet innan de stängde jag hoppade in i en vagn och höll i min boll hårt jag ville nästan spy när hjulet rörde sig upåt men samtidigt pirrade det i min mage jag var så mnyfiken på min nya kamrat inuti den där bollen.
Plötsligt bara stannade hjulet och jag vågade inte titta längre jag satt och blundade kramade hårt om min pokéboll, viskade att jag trodde jag skulle dö att jag inte ville det. BLOPLLBOPLBPLBPBPL det började låta massor konstiga ljud från bollen och jag råkade tappa den.. Åh kunde jag inte hitta den nu eftersom jag var nästan blind!? Men jag kände nu att en tyngd kom i mitt knä och jag kände efter med min ena hand, det var mjukt. Någon slickade på mig.. vem var det? var det min pokemn? Jag kisade lite för jag vågade ännu inte riktigt öppna mina ögon helt. men där satt han! min egen lilla Lickitung och han var så glad att få vara min alldeles egna pokémon och jag var hans nya tränare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

gör det sexigt

vsg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

vsg

tack [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så vacker [sad][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

så vacker

skriv en du också :'/ <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

skriv en du också :'/ <3

skall göra det [blush] är dock väldigt seg och frysig just nu så blir lite senare [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

skall göra det är dock väldigt seg och frysig just nu så blir lite senare

har skrivit en novell om henrik också :$
mmmm bra


   
SvaraCitera