Aviseringar
Rensa alla

polare blir vän med ex's nya tjej? Vad ska ja göra? =(


Ämnesstartare

Jag hoppas ni hänger med, haha, och snälla svara, jag vet fan inte vad jag ska göra =(

Det är såhär att jag var tillsammans med en kille för två månader sen kanske. Han gjorde slut med mig, och jag gillar honom fortfarande. Han har en ny tjej nu (kallar henne "Olivia"), och dom verkar ha en väldigt seriös relation. Han älskar henne jätte mycket vet jag. Och nu har jag fått reda på att en bland min bästa polare (kallar henne "Mia") har vart polare med mitt "Olivia", fast de var ett antal år sedan. Självklart hatar jag mitt "Olivia" eftersom jag fortfarande gillar honom.

Eftersom "Mia" nu hade varit kompis med "Olivia" för ett antal år sedan, så betsämde jag och "Mia" att hon skulle ta kontakt med "Olivia" & bli polare med henne, så "Mia" kunde försöka få dom att göra slut.
Men nu verkar det som om "Mia" bara vill bli vän med "Olivia" för att typ hon är mitt ex:s tjej, och "Mia" tänker inte försöka förstöra för dom, så dom gör slut eller något.

Så nu undrar jag, om det är så att "Mia" bara vill bli polare med "Olivia" för att hon vill ha fler polare, är det verkligen okey emot mig? Det var ju genom MIG dom fick kontakt, och hon vet hur dåligt jag mår p.g.a av mitt ex. Hon är ju också bland mina bästa polare, hur kan hon vilja bli vän med "Olivia" om hon vet att jag hatar henne? Nu vill jag inte att dom ska bli vänner, för då kommer jag bara må sämre känns det som. Är det fel att jag känner så typ?

Och hur borde jag göra, vad borde jag säga till "Mia"?


   
Citera

Nataliieh:

Eftersom "Mia" nu hade varit kompis med "Olivia" för ett antal år sedan, så betsämde jag och "Mia" att hon skulle ta kontakt med "Olivia" & bli polare med henne, så "Mia" kunde försöka få dom att göra slut.

[rolleyes] Alltså...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Alltså...

vadå?


   
SvaraCitera

Nataliieh:

vadå?

Det vara bara väldigt töntigt och omoget gjort av dig/er. Om du nu tycker om honom, varför förpesta hans liv på ett sådant sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Det vara bara väldigt töntigt och omoget gjort av dig/er. Om du nu tycker om honom, varför förpesta hans liv på ett sådant sätt?

Jag vet, men nu är det inte det jag vill ha svar på. Jag ångrar att jag gjorde de också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rätt tänkt av din polare, fett taskigt att förstöra för andra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aggro:

rätt tänkt av din polare, fett taskigt att förstöra för andra

Jag vet ångrar mig, men jag menar är det verkligen rätt av henne att göra så mot mig? Om hon vet hur fett dåligt jag mår?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nataliieh:

Jag vet ångrar mig, men jag menar är det verkligen rätt av henne att göra så mot mig? Om hon vet hur fett dåligt jag mår?

Hon kanske inte vill vara delaktig i att förstöra för någon annan.
Sen spelar det väll ingen roll om hur dåligt du mår, du mår inte bättre genom hämnd kan jag lova.


   
SvaraCitera

Nataliieh:

Är det fel att jag känner så typ?

Nej, det är snarare helt rätt åt dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aggro:

Hon kanske inte vill vara delaktig i att förstöra för någon annan.
Sen spelar det väll ingen roll om hur dåligt du mår, du mår inte bättre genom hämnd kan jag lova.

Jag vet, men jag menar, det känns som om jag har förlorar den jag älskar OCH min bästa vän. Men hon kommer inte förstöra, asså jag kommer må dåligt om hon blir vän med hans ex. För då är det som om hon lämnar mig eller något. För det var genom mig dom fick kontakt och det var genom hans ex som allt förstödes mellan mig och honom. Så om man bortser från att det var dåligt av oss att vilja förstöra mellan dom, är det inte dåligt att henne att plötsligt vilja bli vän med hans ex?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nataliieh:

är det inte dåligt att henne att plötsligt vilja bli vän med hans ex?

Alltså, du gjorde ju upp med henne att hon skulle bli vän med hon igen för att sedan förstöra, sen kanske hon kom på bättre tankar lr nått. Jag skulle inte vilja vara inblandat i något sådant i varjefall. Men om vi ser det från din synvinkel istället så kanske det känns som om hon kmr dissa dig och bli vän med "Olivia" men så länge hon är en bra vän så ska du inte behöva oroa dig.


   
SvaraCitera

Rätt åt dig, din kompis gjorde/gör helt rätt.
Det du borde säga till "Mia" är att hon gjorde helt rätt och att du ber om ursäkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nataliieh:

Och hur borde jag göra, vad borde jag säga till "Mia"?

Inte för att vara elak, men det känns som om allting kretsar runt dig.

Varför skulle inte "Mia" vilja bli vän med "olivia"? Hon är inte skyldig dig något, du hjälpte henne att få kontakt med någon - och nu är dem vänner, hon är ej skyldig dig något.

Och om du har kärleksproblem, prata med ditt ex så förhoppningsvis så löser det sig då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aggro:

Alltså, du gjorde ju upp med henne att hon skulle bli vän med hon igen för att sedan förstöra, sen kanske hon kom på bättre tankar lr nått. Jag skulle inte vilja vara inblandat i något sådant i varjefall.

Neej hon kommet ALDRIG dissa mig, det är jag säker på. Men det känns som om hon bara blir vän med olivia för att "gräva sig in" i MITT liv. När hon träffar olivia, träffar hon även mitt ex. & Hon säger det till mig? Tror hon verkligen jag vill veta det? Liksom jag blir ju typ avensjuk eller något tror jag. Och om jag tänker att jag skulle bli vän med en killes (som jag vet att Mia gillar) filckvän, jag skulle aldrig kunna tänka den tanken, att bli vän med en okänd person bara för att bli vän med henne, och allra sist skulle man ju välja en sån person.
Men det värsta är att det känns som om hon blir vän Olivia för att gräva sig in i mitt liv,som sagt. Plus mitt ex och olivia bor typ 2mil från mej och mia.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thats it:

Rätt åt dig, din kompis gjorde/gör helt rätt.
Det du borde säga till "Mia" är att hon gjorde helt rätt och att du ber om ursäkt.

Det var mias ide från början. Jag sa bara ja,för då mådde ja ännu värre,och ja tänkte typ honom eller något,för han hade betet sig skit taskigt mot mig.


   
SvaraCitera