Aviseringar
Rensa alla

Polis pepparsprejar [i]agent provocateur[/i] (USA)


Ämnesstartare

http://www.denverpost.com/breakingnews/ci_10918033

Haha. Polisen pwnade varandra. Under en demonstration så låtsades en under-cover-polis bråka med polisen för att komma ut "obemärkt" (som vadå, han fick inte lämna demonstrationen eller vad?), och polisen pepparsprejade honom.

Jag är inte speciellt skadeglad av mig, men i det här fallet kan jag inte tänka annat än "rätt åt dem".

Vad tycker ni? Synd om den provocerande civilpolisen som blev pepparsprejad, eller rätt åt dem när de försöker starta upplopp?


   
Citera

Stringburka:

som vadå, han fick inte lämna demonstrationen eller vad?

Obemärkt av gruppen/personerna som poliserna var undercover "hos" kanske? Det är ju inte direkt så att man tar sig förbi polisen obemärkt genom att angripa polisens ledare...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LitenPenis:

Obemärkt av gruppen/personerna som poliserna var undercover "hos" kanske? Det är ju inte direkt så att man tar sig förbi polisen obemärkt genom att angripa polisens ledare...

Naturligtvis därför, det var inte så jag menade. Min poäng var mer: Var demonstrationen utformad på så sätt att deltagare inte tilläts lämna den? Om man kunde lämna den borde ju ingen reagera nämnvärt om de bara gick lungt därifrån.
Då tycks det ju betydligt mer troligt att det bara var ett svepskäl för att få skapa oreda.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Var demonstrationen utformad på så sätt att deltagare inte tilläts lämna den?

Som jag förstod det så hade poliserna omringat demonstranterna för att arrestera dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LitenPenis:

Som jag förstod det så hade poliserna omringat demonstranterna för att arrestera dom.

Nah, står att rapporten inte säger något om om upploppet börjat eller om pepparsprejen var det första i det.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Nah, står att rapporten inte säger något om om upploppet börjat eller om pepparsprejen var det första i det.

Eller är det ett smidigt sätt att bli arresterad så inte polarna som demonsterar blir sjukt arga pga att man sprang iväg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Synd om den provocerande civilpolisen som blev pepparsprejad

Ja, de som hade hand om det kan inte ha varit ordentligt informerade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera