Aviseringar
Rensa alla

Polisanmäla?


Buddah:

Beror väl lite på om hon har gjort det tidigare eller inte.

Om hon gjort det tidigare så bör hon anmälas. Men om detta var första gången så borde man ta ett snack med henne personligen.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Om hon gjort det tidigare så bör hon anmälas.

Så första gången räknas inte?


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Sofie0809:

polisanmäl

Alltid kul ju.


   
SvaraCitera

kraamisz:

Så första gången räknas inte?

Nej. Hon borde prata med tjejen. Förmodligen så ångrar hon sitt beteende.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Förmodligen så ångrar hon sitt beteende.

Det spelar väl ingen roll? Man kan ångra en våldtäckt också.


   
SvaraCitera

kraamisz:

Det spelar väl ingen roll? Man kan ångra en våldtäckt också.

Våldtäkt och en svullen läpp är helt skilda saker.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Våldtäkt och en svullen läpp är helt skilda saker.

Jag visste att du skulle säga det. Men båda är lika fel. Man får inte göra något av det. Och KAN man polisanmäla tycker jag att man ska göra det. Rätt ska vara rätt.


   
SvaraCitera

kraamisz:

Rätt ska vara rätt.

Är inte alltid så. Tycker inte att en svullen läpp ska hindra ens framtid.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Är inte alltid så. Tycker inte att en svullen läpp ska hindra ens framtid.

Okej.


   
SvaraCitera

Anmälan lär inte leda någonvart. Men tala med henne; om hon inte ångrar sig eller så kan det ju vara värt om inte annat för att skrämma henne lite. Hon lär ju få brev från Farbror Blå om inte annat, och om hon är ung kan hennes föräldrar bli lite ilskna på henne.


   
SvaraCitera

Alltså, anmäl inte. Prata med henne istället, eller prata med hennes föräldrar om hon var ung.

En fläskläpp är hanterbara åkommor, om hon inte gör så flera gånger det vill säga.


   
SvaraCitera

Om jag vore du skulle jag nog vara så förbannad att jag skulle anmäla.
Vad som är mest konstruktivt vore ju dock att försöka handla så att hon inte beter sig på liknande sätt igen. Och hur man gör det, är nog att få henne att ångra sig och förstå att hon betedde sig som en idiot. Därför kanske det är bäst att först prata med henne. Eller både anmäla och prata med henne. Om hon tycker att hon själv får slå vem hon vill hur som helst för att hon råkar vara full och arg förtjänar hon ju att få känna på vissa konsekvenser så att hon ändrar uppfattning.


   
SvaraCitera

skvallra för hennes mamma och pappa...de e värre än anmälan


   
SvaraCitera

Om det är för någon sorts upprättelse känns det ovärt, om du däremot är ute efter pengar kanske det är en idé.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Larvigt att anmäla någon över svullen läpp.

håller med

men jag skrev ju faktiskt att den andre tjejen ska straffas på nåt sätt, du kan ju inte bara låta det vara


   
SvaraCitera