Aviseringar
Rensa alla

Polisen


Ämnesstartare

HSS. Pratar ni med snuten? Gillar ni polisen?


   
Citera
Ämnesetiketter

knoul da polis


   
SvaraCitera

snuten kan ta o dö på riktigt jag orkar inte med dem jävla glädjedödarna


   
SvaraCitera

Jag är naturligtvis fullt medveten om att polisen har ett tufft jobb att bekämpa allt ifrån tjuvar, våldsverkare, bedragare till mördare. Men jag tycker rent allmänt att svensk polis är urusla på att utföra det jobb de är satta på att utföra. BEDRÖVLIGA helt enkelt. Vilket iof sig kan bero på den svenska tungrodda byråkratin.  Tumme ned ... Arg

Rent allmänt vill jag inte ha något samröre med någon som är tungt beväpnad.


   
SvaraCitera

Tycker varken illa eller gott om polisen. Vissa saker utför dem väldigt bra och proffsigt, andra saker mindre bra. Men jag har respekt för poliser iaf Party


   
SvaraCitera

Tycker att poliser verkar vara bra. Det är inte enskilda poliser som är problemet utan snarare organisationen. Hur lätt kan det vara att jobba som snut i en värld där folk måste skaffa försvarsspray för att våga gå ut? Var ska de börja liksom...


   
SvaraCitera

Ett brott som har dykt upp senaste året och som ökat många många gånger om är personrån mot ungdomar och tom mot barn. Dvs där barn och ungdomar rånar varandra och tom förnedrar rånoffret.  Arg

Hur fan har det kunnat gå så snett med Sverige och den fria rörligheten för befolkningen? Och VAD GÖR POLISEN?????


   
SvaraCitera

Dem har fel prioriteringar enligt mig.
Det styrs ju dock uppifrånTrött


   
SvaraCitera

politisk realist: Och VAD GÖR POLISEN?????

Förklara för mig hur polisen kan göra mer än de redan gör när kriminella släpps ut lika fort som de kommer in för att de inte häktas?
När samma person(er) om och om och om igen tas av polisen för nya brott men man inte häktar eller åtalar dem för någonting så är det inget mer som polisen kan göra. Där vilar ansvaret på rättssystemet som tyvärr inte hängt med i svängarna för vad som hänt i samhället.

Ta t.ex 20åringen som nyligen körde ihjäl en annan bilist när de krockade där denna 20åringen sedan tonåren varit i klammer med polisen och varit inne på ungdomsanstalt eller vad det var men ändå kommit ut och gjort samma brott om och om igen.

Dessutom finns det alldeles för få poliser idag. Tyvärr växer inte nya på träd så det tar en stund innan blivande poliser examineras. 


   
SvaraCitera

Inget ont mot enskilda poliser eller yrkeskåren.

Deras händer är bundna av politruker högre upp i myndighetskedjan och statlig styrning. 


   
SvaraCitera

har inget hat mot polisen dem gör så gott som dem kan 


   
SvaraCitera
dopy
 dopy

Som någon annan sa så har jag inget emot enstaka poliser. Å andra sidan så blir jag irriterad när dom stannar mig endast för att jag inte använder hjälm när jag cyklar.


   
SvaraCitera

dahlbear:
snuten kan ta o dö på riktigt jag orkar inte med dem jävla glädjedödarna

Jag lärde mig att det fanns polisbilar som inte var klädda som polisbilar, jag hade velat ha glassbilens ljud. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SkeletonGirl:

Jag lärde mig att det fanns polisbilar som inte var klädda som polisbilar, jag hade velat ha glassbilens ljud. 

Vad menar du med det?


   
SvaraCitera

adamtensta:

Vad menar du med det?

Den här gången var det ju uppenbart vad hon menade.

jag ser att du är ny här; det är sådana här saker som SkeletonGirl skriver Glatt skålande


   
SvaraCitera