Aviseringar
Rensa alla

Polisen filmade alla män på Silja Line


Ämnesstartare

Chryseus:

Håller helt och hållet med. Man kan ju undra varför vissa "svimmade" och ville gå av.[bigcheers]

Vet inte om du har åkt kryssning och gått i gången mellan färjorna och mark. Men det har varit sjukt varmt där och de går sakta att gå, alla är fulla. Så inte så konstigt egentligen:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Vet inte om du har åkt kryssning och gått i gången mellan färjorna och mark. Men det har varit sjukt varmt där och de går sakta att gå, alla är fulla. Så inte så konstigt egentligen:P

Har inte åkt med Silja.. vet iofs inte om Tallink har samma utgång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Har inte åkt med Silja.. vet iofs inte om Tallink har samma utgång.

Har ingen större koll, men varmt iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Men inte om du inte har gjort något, eller?

Jo, det tycker jag allt. Väldigt obekvämt att låta sig filmas och sen vet man att folk sitter och tittar på filmen efteråt.

Chryseus:

Jag menar.. det finns övervakningskameror överallt där du kanske har synts till under en brottsutredning du inte vet om.

Det är också creepy.

Ensamvargen:

Dom skulle utifrån ett signalemente kunna plocka ut en aktuell grupp av dom som åkte med färjan.

Jo, det är ju sant. Men det skulle antagligen kräva mer polisarbete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Jo, det är ju sant. Men det skulle antagligen kräva mer polisarbete.

Ja, men det är deras arbete också. Det är inte dom som var på färjans arbete att bli försenade flera timmar för att dom ska bli filmade. Visst ska vi medborjare vara samarbetsvilliga, men vi ska inte behöva göra exakt allt som pappa polis ber oss om.

En annan metod hade ju kunnat vara om dom frågat passagerarna om dom får ta en bild av dom. Vilket också kan stärka misstankarna mot dom som inte går med på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Självklart. Alla normala människor vill väl hjälpa till att sätta dit sådana människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Självklart. Alla normala människor vill väl hjälpa till att sätta dit sådana människor.

Tänker mer så här:

Ensamvargen:

En annan metod hade ju kunnat vara om dom frågat passagerarna om dom får ta en bild av dom. Vilket också kan stärka misstankarna mot dom som inte går med på det.

Då hade dom hjälpt till. Genom att bli tvingade att bli filmade så hjälper dom ju inte till själva direkt.


   
SvaraCitera
Åtta

Chryseus:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Utifrån passagerarloggen borde de ju redan ha namn på alla som var där. I övrigt förstår jag verkligen inte varför de inte kunde göra såsom ensamvargen föreslog. Vad är det för poäng att filma Ove P64 om gärningsmännen var mellan 20-25?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Då hade dom hjälpt till. Genom att bli tvingade att bli filmade så hjälper dom ju inte till själva direkt.

På film så ser man ju manér etc som man inte kan se på stillbilder, så film är bättre.
Förstår inte hur folk kan vara så själviska och gnälla över att det är jobbigt att bli filmade, när någon stackare blivit gruppvåldtagen. Precis som när mamman i Titanic sa att hon hoppades att det inte skulle bli trångt i livbåten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

På film så ser man ju manér etc som man inte kan se på stillbilder, så film är bättre.

Dom har redan filmer från övervakningskamerorna i båten.

isola:

Förstår inte hur folk kan vara så själviska och gnälla över att det är jobbigt att bli filmade, när någon stackare blivit gruppvåldtagen.

Nej, men å andra sidan så är ju det dom gnäller över inte så mycket att dom blev filmade som att dom inte fick veta det i förväg. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Nej, men å andra sidan så är ju det dom gnäller över inte så mycket att dom blev filmade som att dom inte fick veta det i förväg. [smile]

Sa

Men det är ju ändå för en bra och viktig sak. Skillnad vore ju om det vore för att kartlägga folks alkoholvanor el dyl.

Ensamvargen:

Dom har redan filmer från övervakningskamerorna i båten.

Ja, så då kommer de inte undan att bli filmade ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Om de hade filmat de män som stämde in på något slags signalement eller gärningsmannabeskrivning hade det vart en annan femma. Men inte filma alla bara för att de är män.

men det skulle ju bli stört mycket hemskare för de man väljer att filma?[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men det är ju ändå för en bra och viktig sak. Skillnad vore ju om det vore för att kartlägga folks alkoholvanor el dyl.

Jag kan inte säga emot dig. Det som jag motsätter mig är att polisen inte skötte saken på ett mer smidigt, ärligt och rättvist sätt. Dom ska ju ändå vara dom största förespråkarna av rättvisa och ärlighet vi har.

isola:

Ja, så då kommer de inte undan att bli filmade ändå.

Men dom är förvarnade om att det finns övervakningskameror, vilket jag tycker är den stora skillnaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

men det skulle ju bli stört mycket hemskare för de man väljer att filma?

Är man misstänkt för ett brott skall man ju kunna höras. Men lite mer kött på benen än att man är "man" behövs för att det skall vara godtagbart ;d


   
SvaraCitera