Aviseringar
Rensa alla

POLISEN HJÄLP vad kommer hända med mig?????


Ämnesstartare

JAG BORDE MED HA ANMÄLT NÄR JAG KÖPTE EN VÄSKA MEN DEN INTE KOM FRAM [cry]


   
SvaraCitera

I Sverige kan man ju tyvärr mörda en statsminister och gå fri. Du klarar dig nog!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du förnekar att du är skyldig till detta sviniga brott. Jag och minst tre andra blev blåsta på en och samma festivalbiljett i somras. Alla gick till polisen, men det blev inget av det.
Så jävla larvigt. Svenska polisen UP MY ASS.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ledden:

Jag minns knappt hur det var nu..

Finns väl inte så mycket att minnas, antingen skickade du aldrig i väg det, eller så har posten slarvat bort det. Har tjejen som väckte åtalet försökt kontakta dig innan?


   
SvaraCitera

det beror ju på hur gamma du är också är du únder 15 lär du max få böter eller prick iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lici:

det beror ju på hur gamma du är också är du únder 15 lär du max få böter eller prick iaf

Man hamnar inte i belastningsregistret om man inte blir dömd. Blir det inga böter eller andra påföljder så kommer de inte att spara uppgifterna.


   
SvaraCitera

Hezkirin:

om man inte blir dömd

men jag syfta på om hon blev dömd [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lici:

men jag syfta på om hon blev dömd [wink]

Men du sade "eller prick iaf". Det går inte att "bara" hamna i registret.


   
SvaraCitera

jag menade inte så *eller prick då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja hon hade skrivit till mig med det var för ett år sedan, efter att hon inte fått paketet. Polismannen sa ju inte allt men han läste i slutet av våra mail som hon hade lämnat in och då hade ja skrivit att jag hade skickat iväg paketet som rek och att hon skulle höra av sig när hon fått det. Sen skrev hon att hon inte fått det än och så slutade mailen..det var i alla fall det sista mailet hon hade lämnat in.
Om vi hade mer kontakt eller hur det slutade minns jag inte.

Jag har letat överallt efter kvittot men hittade endast en lapp med hennes adress nerskriven..så varför skulle jag ha skrivit ner hennes adress i onödan? Varför väntade de så länge med att kontakta mig? Jag minns inte så mycket och han tyckte jag ljög för att jag inte mindes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åhh nu ringde polismannen och sa att han inte hade fått tag på henne men då sa jag att jag har pratat med henne o hon blev glad över att få pengarna tillbaks o det tyckte han va bra.

Jag frågade va som skulle hända o ifall det gick att ta tillbaks anmälan, han sa att han inte kan ta det beslutet o eftersom anmälan har påbörjats måste det avslutas. Hur det nu ska avslutas vet han inte.
Han skulle höra av sig ifall han får tag på henne senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det här låter helt sjukt,
konstigt att polisen gör sån stor grej av ett par skor, jag blev blåst på blocket, då handlade det om en summa av 5000kr. polisen brydde sig inte och lag ner fallet fast jag hade telefonnummer till killen samt att paketet var tomt när jag öppnade det nere på posten.

Om du skickade paketet som rekomenderat så ska posten stå för att det ska komma fram, så det ska vara postens vel om paketet inte kommer fram och då ska posten betala tillbaks pengarna för paketet till dig, som du sedan får betala tillbaks till "köparen"

du kan ju inte råka ut för att skicka bort skona, betala tillbaks pengarna till köparen, samt betala böter och få prick iallfall, i så fall så är det helt sjukt!

lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dum du är, du skulle sagt att du skickat dem! De hade ju faktiskt kunnat kommit bort på posten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kanske borde börja blåsa folk på internet, verkar vara lätt att komma undan med [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Postens Ansvar
Posten lämnar ersättning för förlorat eller skadat Rek med högst 5 000 kronor. Ersättningen beräknas
på det styrkta marknadsvärdet dock med maximalt 5 000 kronor. Om innehållet i ett Rek överstiger ett
marknadsvärde om 5 000 kronor, utgår ingen ersättning vid förlust eller skada."


   
SvaraCitera