Aviseringar
Rensa alla

Polisens bemötande av ungdomar


pimpim
Ämnesstartare

Vet inte hur många gånger jag har hört historier om hur illa ungdomar har blivit bemötta av polisen. Medan berättelser om ungdomar som har upplevt att de blivit bemötta på ett bra sätt inte är lika förekommande. 

Jag anser att det är en av polisens viktigaste uppgifter att skapa goda relationer med ungdomar för att förebygga brottslighet. Och när man hör alla historier om hur de kan bete sig kan man ju inte bli något annat än förbannad. Men jag är nyfiken på hur vanligt det egentligen är.

Dela gärna med er om ni har några berättelser 🙂


   
Citera

blev helt ok bemött högst 1 gång kanske


   
SvaraCitera

Samma som dinkompis
edit: innan han ändrade inlägget. 


   
SvaraCitera

Alla poliser jag någonsin träffat har varit otroligt trevliga och hjälpsamma. Både haft längre samtal med poliser men också naturligtvis bara frågat saker snabbt. Alla gånger har de bemött mig väldigt bra.


   
SvaraCitera

De kom fram o frågade varför jag inte hade något festivalarmbad dör de trodde vi smitit in genom vattnet (öh var helt torr) sa att jag var 13 då sa de ok och gick


   
SvaraCitera
pimpim
Ämnesstartare

dinkompis:
blev helt ok bemött högst 1 gång kanske

Edinburgh:
Samma som dinkompis
edit: innan han ändrade inlägget. 

Varför tyckte ni att bemötandet var dåligt?


   
SvaraCitera

en av dom använde uttrycket "storebror ser er" om sin verksamhet.


   
SvaraCitera

pimpim:

Varför tyckte ni att bemötandet var dåligt?

svårt att bemöta folk "bra" när man agerar i egenskap av statligt sanktionerad maffiamedlem.


   
SvaraCitera

Tror det har att göra med vilken inställning man själv har. Folk som gnäller över polisen har troligtvis själva begått kriminella handlingar.


   
SvaraCitera

NiklasW:
Tror det har att göra med vilken inställning man själv har. Folk som gnäller över polisen har troligtvis själva begått kriminella handlingar.

jag har begått "kriminella" handlingar som ingen har rätt att förbjuda mig från och jag blir arg då.


   
SvaraCitera

pimpim: Nej

Har bara pratat med dem en gång dock. Öh, pekade i princip bara på en bild, kort möte. Upplevde dem varken trevliga eller otrevliga. Allmänt tråkiga kanske. 


   
SvaraCitera

pimpim: Varför tyckte ni att bemötandet var dåligt?

otrevliga och arga. man får inte intrycket att de är på ens sida


   
SvaraCitera

pimpim: Nej5 st

har mött dem på olika vis kanske tio ggr, alltid varit rätt schyssta men samtidigt fett jobbiga


   
SvaraCitera
reben

nä helt ok


   
SvaraCitera

Ja, men ville i stunden absolut inte ha något att göra med polisen. Så jag fick väl skylla mig själv. I andra fall har jag bara haft positiva intryck.


   
SvaraCitera