Aviseringar
Rensa alla

Poliser bra eller dåligt?


Ämnesstartare

Tja. tänkte fråga om era åsikter kring poliser. Som ni säkert har sett så finns det många ungdomar som hatar polisen. Och säkert  finns det gamla tanter/gubbar som hatar polisen också. Så nu till min fråga. Vad tycker just ”DU” om att det finns poliser? Motivera gärna varför i kommentarsfältet.


   
Citera
sies
 sies

Principen att ha poliser är bra. Men hur det verkligen ser ut är inte bra, inte heller nåt man fullt ut kan skylla poliserna för. 

Ungefär samma sak med feminism. Principen är bra, jämställdhet osv. Men hur det verkligen ser ut är inte bra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det vore bra om det fanns en oberoende myndighet som granskade eventuella problem i deras arbete 


   
SvaraCitera

Endast haft en dålig erfarenhet av polisen. Uppskattar att vi har polisen som är relativt sett problemfri. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför då?

Axel_von_Färsen:
Endast haft en dålig erfarenhet av polisen. 


   
SvaraCitera

bra


   
SvaraCitera

vincebruh: varför då?

Blev stoppad på kvällen när jag promenerade. De ville att jag skulle visa leg. Jag frågade om jag var misstänkt för något brott, de ville inte svara men trots det ha mitt leg. Lite ordbråk fram och tillbaka, tills jag visade leg bara för att komma därifrån. Visade sig att ett inbrott skett omkring där jag gick för en halvtimme sedan. Enligt ena polisen stämde jag in på signalementet, "mörka kläder". 

Bor i en förort, men har trots det haft fler positiva erfarenheter av polisen. Poliser älskar min hund. Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axel_von_Färsen:

Blev stoppad på kvällen när jag promenerade. De ville att jag skulle visa leg. Jag frågade om jag var misstänkt för något brott, de ville inte svara men trots det ha mitt leg. Lite ordbråk fram och tillbaka, tills jag visade leg bara för att komma därifrån. Visade sig att ett inbrott skett omkring där jag gick för en halvtimme sedan. Enligt ena polisen stämde jag in på signalementet, "mörka kläder". 

Bor i en förort, men har trots det haft fler positiva erfarenheter av polisen. Poliser älskar min hund. Galen

jaha. vad hade de gjort om du inte hade legitimation med dig då? good question right?


   
SvaraCitera

Självklart är det bra.


   
SvaraCitera

vincebruh: jaha. vad hade de gjort om du inte hade legitimation med dig då? good question right?

Skulle i värsta fall tagits i förvar i 48 timmar. Men då skulle jag nog dragit det vidare till domstol - att befinna sig "omkring platsen" är inte skäligt för att de ska misstänka mig eller förvara mig alltför länge. 


   
SvaraCitera
Listus

Poliser är bra, sen finns alltid sämre poliser men det finns ju alltid folk som bidrar mindre i varje yrkesgrupp. 

Sen stora problemet är nog inte poliserna i sig utan systemet. Det är systemet som gör att det inte finns resurser m.m.

Dem som jobbar som poliser ska ha respekt, that’s at least what I’m fucking saying 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Listus

Dem som jobbar som poliser ska ha respekt, that’s at least what I’m fucking saying 🙂

vad får dig att tro att de inte har respekt då?:)


   
SvaraCitera
Listus

vincebruh:

vad får dig att tro att de inte har respekt då?:)

Många poliser åker ut för mycket skit i vardagen, tror mig. 

Många respekterar dem men finns folk som inte gör det, tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Listus:

Många respekterar dem men finns folk som inte gör det, tyvärr.

yeah det var just detta jag menade, speciellt ungdomar :p


   
SvaraCitera

Poliser är bra eftersom de fångar skurkar och sånt.


   
SvaraCitera