Aviseringar
Rensa alla

Polisvåld och trakasserier mot HBTQ-personer


Ämnesstartare

amsi:

Det var ju det jag skrev.

Jamen dåså, sluta whaina om att jag är normal då, det är inte mitt fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jamen dåså, sluta whaina om att jag är normal då, det är inte mitt fel.

Det har jag ju inte gjort. När du skriver normal, menar du då normativ?(vill bara ha det klart för mig)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

Det har jag ju inte gjort. När du skriver normal, menar du då normativ?(vill bara ha det klart för mig)

Samma sak. Att inte följa normen är onormalt. Jag tycker inte det hör hemma i en sådan här diskussion dock. Ser inte att man behöver sätta norm-stämplar på alla beroende på deras sexualitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Samma sak. Att inte följa normen är onormalt. Jag tycker inte det hör hemma i en sådan här diskussion dock. Ser inte att man behöver sätta norm-stämplar på alla beroende på deras sexualitet.

Men du skrev ju

aristoteles:

jag är normal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

Men du skrev ju

Ja, och det stämmer. Och jag tycker inte att det är ok att diskrimineras för det. Jag menar, om inte normen spelar roll så borde du inte ha tagit upp det. Så därför antar jag att du tycker att "normala" gott kan diskrimineras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Ja, och det stämmer. Och jag tycker inte att det är ok att diskrimineras för det. Jag menar, om inte normen spelar roll så borde du inte ha tagit upp det.

Jag tog upp det eftersom jag tror att det kan vara en anledning till att heterosexuellas diskriminering inte tas på lika stort allvar.

aristoteles:

Så därför antar jag att du tycker att "normala" gott kan diskrimineras.

Vilket jag motbevisat flera gånger, jag tycker att all diskriminering är fel, oavsett anledning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

Jag tog upp det eftersom jag tror att det kan vara en anledning till att heterosexuellas diskriminering inte tas på lika stort allvar.

Dåså, då förstår jag.

amsi:

Vilket jag motbevisat flera gånger, jag tycker att all diskriminering är fel, oavsett anledning.

Då är vi överense.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Småaktig enskild snut (möjligen två).

Barnsliga ungdomar.

Idiot till kameraman.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken fin körsång vid 11:25. Otroligt pinsamt alltihop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Otroligt pinsamt alltihop.

+1

skäms över att vara bög av sånthär[sad]


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

skäms över att vara bög av sånthär[sad]

jag med...


   
SvaraCitera

Nachac:

Småaktig enskild snut (möjligen två).

Barnsliga ungdomar.

Idiot till kameraman.

Bra summerat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag förstår verkligen inte det EXTREMA behovet av att projicera sina egna (annorlunda) sexuella preferenser på andra? Varför detta sjukliga uppmärksamhetsbehov? Kan någon förklara?

Bete dig normalt som ett homo bland alla andra och undvik att vara ett provocerande dagcenterbarn med femton bokstavskombinationer, så kommer ingen att reagera på din sexuella läggning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jörg Buttgereit:

ignorerar hets mot folkgrupp

"jävla flator" är inte hets. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jörg Buttgereit:

Dagen efter grips de som ifrågasatte föreläsningen för "störande av allmän sammankomst". En jävla allmän sammankomst det är, när två maktpersoner missköter sitt jobb och _alla i rummet utom två_ vill ha ut dem.

Fast hur tycker du polisen ska agera vid ett sådant tillfälle själv då. Ska man göra skillnad på utifall två, åtta eller femton personer som gått dit på den annonserade föreläsningen inte kan uppföra sig enligt sedvanliga normer utan att bete sig som en grupp barnrumpor?

Jag tror inte poliser har något emot att man skickar kritik mot deras tidigare uppförande vid dylika sammankomster. Utan det låg nog mer i att de agerade som en mobb när de gav sig på polisen med en massa skit och ha en permanent hejarklack bakom som tjöt och klappade så fort någon rabblade ur sig ett par inövade haranger. Därtill att inte ge polisen utrymme till att besvara deras frågor.


   
SvaraCitera