Aviseringar
Rensa alla

politik


Ämnesstartare

Vilket politiskt parti kommer du rösta på 2022?


   
Citera

Det enda jag litar påTumme upp


   
SvaraCitera

Sverigedemokraterna (sd) - det enda partiet för Sveriges framtid!  Tumme upp


   
SvaraCitera

Make Sweden Great Again:
Sverigedemokraterna (sd) - det enda partiet för Sveriges framtid!  Tumme upp

Nej. SDs diskriminerande retorik har gjort det svårt för utlänningar att hitta jobb. Brexit, som syftade till att stänga gränsen och begränsa (arbetskrafts)invandring ledde till stor brist på arbetare i många branscher: i sjukvården, lantbruk och transportsektorn. Det är inte bra för Sverige.


   
SvaraCitera

sgt.sunshine:
Det enda jag litar påTumme upp

Du ska inte lita på politiker.


   
SvaraCitera

Dindoonuffin:

Du ska inte lita på politiker.

Det gör jag inte. Det går heller inte att lita på någonting som inte finns, politiker är bara ett fint namn för skådespelare.


   
SvaraCitera

sgt.sunshine:

Det gör jag inte. Det går heller inte att lita på någonting som inte finns, politiker är bara ett fint namn för skådespelare.

Som inte tål kritik och kallar kritiker mobbare medan de själva är de värsta översittare som finns och vill bestämma vad andra får och inte får göra.


   
SvaraCitera
Lokes

Vet inte, är inte intresserad av politik. Vet knappt ens vad alla parti heter och vad dom står för Hjärta


   
SvaraCitera

Lokes:
Vet inte, är inte intresserad av politik

samma, fast läst lite iallafall


   
SvaraCitera

Jag lutar mot Moderaterna men skulle jag bli väldigt besviken på dem så blir det väldigt svårt. Jag vill inte rösta på KD och jag vill inte rösta på SD men får se hur det blir, jag vill ju ha regeringsskifte så det är viktigt att KD kommer in i riksdagen.


   
SvaraCitera

blir säkerligen högern igen


   
SvaraCitera

Dindoonuffin:

Nej. SDs diskriminerande retorik har gjort det svårt för utlänningar att hitta jobb. Brexit, som syftade till att stänga gränsen och begränsa (arbetskrafts)invandring ledde till stor brist på arbetare i många branscher: i sjukvården, lantbruk och transportsektorn. Det är inte bra för Sverige.

Med tanke på att vi nu sitter med facit av vad massinvandringen i mitten av förra årtiondet från arabländerna och Afrika har fört med sig i form av skottlossningar, mord, misshandel, våldtäkter, hedersmord, könsstympning av flickor, snatterier, tafsande på svenska tjejer och allmän otrygghet för det svenska folket mm så hade detta aldrig fått hända om Sverigedemokraterna fått styra Sverige.

Däremot har jag och (sd) olika åsikter om Sveriges utträde ur EU då jag anser att vi OMGÅENDE ska begära utträde. Detta förutsatt naturligtvis att svensk tull verkligen kan hålla stenkoll på vad som förs in- och ut ur Sverige.

Likaså är jag kritisk till att (sd) inte vill gå med i NATO.  Arg

Ja, jag vet att utträde ur EU och medlemskap i NATO kan låta lite märkligt. Rodnar


   
SvaraCitera

Make Sweden Great Again:

Med tanke på att vi nu sitter med facit av vad massinvandringen i mitten av förra årtiondet från arabländerna och Afrika har fört med sig i form av skottlossningar, mord, misshandel, våldtäkter, hedersmord, könsstympning av flickor, snatterier, tafsande på svenska tjejer och allmän otrygghet för det svenska folket mm så hade detta aldrig fått hända om Sverigedemokraterna fått styra Sverige.

Däremot har jag och (sd) olika åsikter om Sveriges utträde ur EU då jag anser att vi OMGÅENDE ska begära utträde. Detta förutsatt naturligtvis att svensk tull verkligen kan hålla stenkoll på vad som förs in- och ut ur Sverige.

Likaså är jag kritisk till att (sd) inte vill gå med i NATO.  Arg

Du fattar alltså inte att mycket av kriminaliteten beror på att de inte får jobb. 

Ett utträde ur EU innebär, förutom lägre BNP, att Sverige precis som UK blir ett tredje land och måste följa FLER regler och förbud än medlemmar. Britter nekas uppehållstillstånd och kastas ut ur länder i EU.

Sverige borde gå med i NATO. Bara idioter låter såna som Putin diktera vad vi får och inte får göra


   
SvaraCitera

Dindoonuffin: Du fattar alltså inte att mycket av kriminaliteten beror på att de inte får jobb.

Det relativa arbetslöshetstalet för inrikes födda i åldern 20-64 år uppgick till 5,0 procent under första kvartalet 2021. Bland inrikes födda kvinnor motsvarar det 4,6 procent, och för män 5,3 procent. Arbetslösheten bland utrikes födda uppgick till 21,2 procent.
Källa: SCB

Varför är det i så fall bara flyktinginvandrare från arabländerna och Afrika som blir kriminella? Svenskarna blir det ju bevisligen inte!  Arg


   
SvaraCitera

Uppdaterat 12 jan 2022

Sverigedemokraterna (sd) vill ha FOLKOMRÖSTNING om NATO-medlemskap. 

Källa: Dagens Industri - SD pressas om Nato – öppnar för folkomröstning


   
SvaraCitera