Aviseringar
Rensa alla

Politik - kul ?


Ämnesstartare

Vad tycker ni?

Är politik roligt eller kul? Mycket glad

Kan inte så mycket om allt och alla men hade jag kunnat och varit insatt hade jag nog tyckt att det hade varit spännande! (:


   
Citera
Ämnesetiketter

Vet inte. Debatter kan vara underhållande, speciellt de med jimmie åkesson Rodnar


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Vet inte, känner att politiskt engagerade allt för ofta beter sig som treåringar i sandlådan.


   
SvaraCitera

ja! kul för det ändras hela tiden osv

 


   
SvaraCitera

S3ON:
Vet inte. Debatter kan vara underhållande, speciellt de med jimmie åkesson Rodnar

blabla...  Sover

surething:
Vad tycker ni?

Är politik roligt eller kul? Mycket glad

Kan inte så mycket om allt och alla men hade jag kunnat och varit insatt hade jag nog tyckt att det hade varit spännande! (:

Politik är väldigt roligt. Tycker du ska sätta dig in i det mer ifall du är intresserad. Ett förslag är att börja med att läsa partiers olika partiprogram. Börja förslagsvis med det bästa partiet i Sverige: 
http://sverigedemokraterna.se/var-politik/hela-sveriges-parti/


   
SvaraCitera

NiklasW: blabla...

tycker inte du?? 


   
SvaraCitera

Jag bävar inför valrörelsen. De enda känslor som den väcker hos mig är äckel och frustration. 

Men politik i bred bemärkelse, dvs. frågor om hur vi bör leva tillsammans, och praktiska försök att ändra på samhället är såklart jävligt intressant och viktigt. 


   
SvaraCitera

surething:
Vad tycker ni?

Är politik roligt eller kul? Mycket glad

Kan inte så mycket om allt och alla men hade jag kunnat och varit insatt hade jag nog tyckt att det hade varit spännande! (:

Ja!  Och viktigt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Vet inte. Debatter kan vara underhållande, speciellt de med jimmie åkesson Rodnar

hahaaha ja han är bäst 😀 tycker han är riktigt bra på att debattera!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
blabla...  Sover
Politik är väldigt roligt. Tycker du ska sätta dig in i det mer ifall du är intresserad. Ett förslag är att börja med att läsa partiers olika partiprogram. Börja förslagsvis med det bästa partiet i Sverige: 
http://sverigedemokraterna.se/var-politik/hela-sveriges-parti/

funderar faktiskt på att börja lära mig ! 😀 haha men vad ska man börja med, finns oändligt mycket att lära sig!


   
SvaraCitera

hahah


   
SvaraCitera
reben

inte speciellt


   
SvaraCitera
GraGo

Ja politik är otroligt roligt.

Dock så är det det tråkigaste som finns om man bara håller sig till partipolitik, särskilt svensk sådan då alla partier är nästan exakt likadana.

Prova politik blandat med filosofi, tänk utanför ramarna, här är en väldigt bra sida  http://www.freedomainradio.com/


   
SvaraCitera

Det är faktiskt en av meningarna med livet. Speciellt valrörelsen.

575526_10151626074744521_1900459924_n.pn


   
SvaraCitera

Sheriffen

575526_10151626074744521_1900459924_n.pn

Typisk propaganda. Det är knappast någon som påstått att hög ungdomsarbetslöshet automatiskt leder till upplopp. Utan det antas vara en viktig faktor. Men det antas förstås finnas fler, ex. antal arbetslösa ungdomar per kvadratkilometer, nivå av polistrakasserier osv. 

Vad SD vill säga är "Bränderna beror på invandrare" men det vågar de inte skriva så därför försöker de implicera det genom den här typen av propaganda. Fegt och fult. 


   
SvaraCitera