Aviseringar
Rensa alla

Politik , visa era skills


Ämnesstartare

m3d3a:

eller finns det nått du hade velat ifrågasätta SD med om du var icke sverigedemokrat? gällande äldreomsorgspolitik! :)?? behöver ett svar, supersnällt isf!

Det går väl att ifrågasätta alla partier angående deras ansvarslösa invandringspolitik och hur denna isåfall kommer att kunna hålla ihop tillsammans med en välfärd. Och ifall man då är beredd att antingen höja skatter eller avveckla välfärden till förmån för att forsätta föra en så extremt hög invandring.


   
SvaraCitera
Draug

synd bara att alla partier i riksdagen verkar sakna både vett och logik. Blir ingenting vettigt genomfört i slutändan ändå, bara ändlösa debatter om hur fel den ena parten har och hur det borde vara. Problemen bara fortsätter att växa medans partierna diskuterar hurvida vi kanske ska göra något åt saken? nä det är bättre att tjata om problematiken i all evighet och skyffla skit på varandra, då kanske problemen försvinner spårlöst när vi väl har debatterat färdigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one: menar du egentligen att övriga partiledningen är särskilt mycket bättre?

Jimmie är bättre, inte för att det är säger så mycket men


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:
synd bara att alla partier i riksdagen verkar sakna både vett och logik. Blir ingenting vettigt genomfört i slutändan ändå, bara ändlösa debatter om hur fel den ena parten har och hur det borde vara. Problemen bara fortsätter att växa medans partierna diskuterar hurvida vi kanske ska göra något åt saken? nä det är bättre att tjata om problematiken i all evighet och skyffla skit på varandra, då kanske problemen försvinner spårlöst när vi väl har debatterat färdigt.

kunde inte sagt det bättre själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Det går väl att ifrågasätta alla partier angående deras ansvarslösa invandringspolitik och hur denna isåfall kommer att kunna hålla ihop tillsammans med en välfärd. Och ifall man då är beredd att antingen höja skatter eller avveckla välfärden till förmån för att forsätta föra en så extremt hög invandring.

tack 😀 skulle behöva lit fler debattfrågor om äldreomsorg så om du kom på nån "fråga eller motargument" kan du gärna skriva det här 😀


   
SvaraCitera

Järnis:

Jimmie är bättre, inte för att det är säger så mycket men

bättre på vad, exakt? populister rankas fördelaktigen efter deras förmåga att vinna billiga poänger utifrån felaktiga men populära föreställningar, de spelar inte riktigt efter samma spelregler som övriga politiker. en skicklig populist vinner inte på att följa vedertagna politiska spelregler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one: bättre på vad, exakt?

Att åtminstone låtsas som att partiet har lösningar som inte enbart grundas i invandringsfrågan


   
SvaraCitera

Järnis:

Att åtminstone låtsas som att partiet har lösningar som inte enbart grundas i invandringsfrågan

nah, vet inte om det är något som de vinner väljare på egentligen, det är mer fåfänga som ligger bakom dylika ambitioner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

nah, vet inte om det är något som de vinner väljare på egentligen, det är mer fåfänga som ligger bakom dylika ambitioner.

alla som röstar på partiet är inte dumma i huvudet osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järnis:

alla som röstar på partiet är inte dumma i huvudet osv.

Tack. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Tack. Glad

Jag vet inte riktigt om du är inräknad där. Den enda som är aktiv här som stämmer in på det är nog Sming.


   
SvaraCitera
reben

mp försvarar SUS


   
SvaraCitera

Järnis:

alla som röstar på partiet är inte dumma i huvudet osv.

nej, men de som inte är dumma i huvudet inser att de ändå inte kommer hamna i en position där deras egna förslag kan tänkas ha en chans att gå igenom, då är deras förmåga att generera dylika förslag i dagsläget rätt oviktig. om de skulle hamna i en position där de får kapacitet att faktiskt utöva någon makt utan att den består i att backa andra partiers förslag så kommer de behöva byta partiledare alldeles oavsett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järnis:

Jag vet inte riktigt om du är inräknad där. Den enda som är aktiv här som stämmer in på det är nog Sming.

Jaha, det var ju tråkigt. Ledsen Så det du menade från början, om jag förstod det rätt, var att jag skulle bli partiledare för SD och att det skulle göra att folk inte skulle vilja rösta på SD i framtiden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Så det du menade från början, om jag förstod det rätt, var att jag skulle bli partiledare för SD och att det skulle göra att folk inte skulle vilja rösta på SD i framtiden?

ja
fast du kanske inte är dum i huvudet vad vet jag


   
SvaraCitera