Aviseringar
Rensa alla

Politiken går snett....


Ämnesstartare

Ja... Asså egentligen är politik inte att sitta och anklaga varandra för ditten och datten eller partiska tidningar eller att strunta i att kommunicera i rädslan att tycka olika och vara för olika. Själv känner jag inte att jag hör hemma i något parti. Gillar jag är F!  jag manshatare,  gillar jag SD är jag rasist osv. Jag vill inte bli placerad i fack,  jag vill inte behöva stå till svars för vad någon sa för hundra år sedan bara för att vi gillar samma parti. Jag vill inte bli dömd för vilka jag tycker lika som. Jag vill inte vara en del i den svenska politiken helt ärligt för det handlar inte längre om att skapa ett bra Sverige genom att lyssna på folket, samarbeta och göra prioriteringar. Det handlar om att smutskasta varandra det handlar om maktspel där den ständiga förloraren är ledaren, åskådarna, alla.
Så låt oss diskutera politik,  utan att döma och utan att smutskasta och utan att anklaga. Åsikter kan inte vara fel! 
Så.... Vi tar några exempel nu,  låt mig veta vad ni tycker inom några frågor!  kvoteringar, skatter, invandring, you name it! 


   
Citera
Ämnesstartare

Du kan börja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Du kan börja.

Fine! Jag tycker inte om kvotering, det kan leda till att chefer såväl som medarbetare kan se ner på den arbetande med motiveringen "hon blev säkert inkvoterad" dessutom ska anställning till 100% bestämmas av kunskap och erfarenhet. Inte kön


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lösningen enligt mig är att istället anonymisera (är det ens ett ord?!) arbetsansökningar så att första arbetsansökningen varken visar kön eller namn.Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen:
Lösningen enligt mig är att istället anonymisera (är det ens ett ord?!) arbetsansökningar så att första arbetsansökningen varken visar kön eller namn.Glad

Man träffar och intervjuar personen i fråga. I vissa fall 3-4 gånger eller mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller dock med om att kvotering är galet.


   
SvaraCitera
Kudhos

Grattis för att du kom på vad alla redan tänker


   
SvaraCitera

ta det lugnt med honom. han har just haft prov i samhällskunskap A och vill briljera lite


   
SvaraCitera
Kudhos

tevepro:
ta det lugnt med honom. han har just haft prov i samhällskunskap A och vill briljera lite

Ditt alt konto eller? Cool


   
SvaraCitera
Kudhos

SHIT VILKEN BURN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: SHIT VILKEN BURN

SMELLS LIKE BACON TO ME


   
SvaraCitera
Kudhos

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Grattis för att du kom på vad alla redan tänker

Men lol har jag sagt att det är något jag har kommit på? Det är just sånt här som är så tråkigt, här vill jag ha en värdig diskussion men några tråkmånsar till pessimister mår visst dåligt av sådant 🙂

tevepro:
ta det lugnt med honom. han har just haft prov i samhällskunskap A och vill briljera lite

Jahapp. Och vad får dig att tro att 
1. Jag inte kan sköta mig själv och behöver någon som kan 'försvara' mig? 
2. Du har rätt att kalla mig för "han"? 
3. Du vet bättre än jag själv vad syftet med tråden är? 

Dessutom kanske du borde plugga lite svensk grammatik och meningsuppbyggnad istället för att sitta här om du vill ha godkänt i år,  inte sant?  🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Man träffar och intervjuar personen i fråga. I vissa fall 3-4 gånger eller mer.

Jag vet. Jag sa "den första arbetaansökan".


   
SvaraCitera
Kudhos

Pannkakssmöörgåsen: Men lol har jag sagt att det är något jag har kommit på? Det är just sånt här som är så tråkigt, här vill jag ha en värdig diskussion men några tråkmånsar till pessimister mår visst dåligt av sådant 🙂

Nej det är inte det. Det är bara att det du säger är vanligt och alla känner så. Partierna har fått en synonym som alla förknippar partiet med. Och politik handlar om att BEVISA för folket att man är de som borde leda landet. Då måste man smutskasta varandra eftersom den stora massan vill inte höra detaljerna. De vill höra raka saker. "Vi är bättre än X". "X suger, vi duger." "Du gillar välfärd, vi fixar välfärd. Det gör inte X". 


   
SvaraCitera