Aviseringar
Rensa alla

Politiken går snett....


Ämnesstartare

Kudhos:

Nej det är inte det. Det är bara att det du säger är vanligt och alla känner så. Partierna har fått en synonym som alla förknippar partiet med. Och politik handlar om att BEVISA för folket att man är de som borde leda landet. Då måste man smutskasta varandra eftersom den stora massan vill inte höra detaljerna. De vill höra raka saker. "Vi är bättre än X". "X suger, vi duger." "Du gillar välfärd, vi fixar välfärd. Det gör inte X". 

Det är just det jag menar och därför tänkte jag  vi kan diskutera politiska sakfrågor istället för partier.


   
SvaraCitera
Kudhos

Pannkakssmöörgåsen:

Det är just det jag menar och därför tänkte jag  vi kan diskutera politiska sakfrågor istället för partier.

Okej,

Ta upp något då bror


   
SvaraCitera

Kudhos: SHIT VILKEN BURN

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Okej,

Ta upp något då bror

Har  ju just skrivit om vad  tycker om kvotering 🙂 Du Kanske har någon åsikt? Du verkar vara på hugget 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen: den första arbetaansökan

Det kommer ju inte förändra nånting?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo. Arbetsgivaren kan då inte  diskriminera folkgrupper vid val om vad som  är intressant genom att favorisera kön etnicitet etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen:
Jo. Arbetsgivaren kan då inte  diskriminera folkgrupper vid val om vad som  är intressant genom att favorisera kön etnicitet etc.

Man träffar ju fortfarande personer för intervju innan ev anställning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, men det skulle fortfarande göra det mer rättvist när man väljer vilka som får komma på intervju osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kvotering är diskriminering. Kompetens ska alltid gå först.

Dagens allt för stora invandring skapar enorma sociala problem och kostar enormt mycket. Måste minska radikalt.

Skatterna ska vara så höga att vi kan finansiera våra gemensamma institutioner, som tex välfärd. Utöver det ser jag gärna att vanligt folk kan få mer pengar i plånböckerna. Finns även en poäng i att inte beskatta höginkomsttagare allt för hårt för att se till att företag och kapital stannar i landet.

Vad mer vill du veta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:
Kvotering är diskriminering. Kompetens ska alltid gå först.

Dagens allt för stora invandring skapar enorma sociala problem och kostar enormt mycket. Måste minska radikalt.

Skatterna ska vara så höga att vi kan finansiera våra gemensamma institutioner, som tex välfärd. Utöver det ser jag gärna att vanligt folk kan få mer pengar i plånböckerna. Finns även en poäng i att inte beskatta höginkomsttagare allt för hårt för att se till att företag och kapital stannar i landet.

Vad mer vill du veta?

Håller med dig.  Tycker att vi ska införskaffa gratis mensskydd 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att vi bör stänga landet för en totalrenovering under några år för att hänga med i tiden och göra samhället mer välfungerande och effektivt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att alla ska hålla sams och om de inte kan hålla sams så får de för fan ändå försöka lite mer för allas skull tills alla håller sams.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen: Ja, men det skulle fortfarande göra det mer rättvist när man väljer vilka som får komma på intervju osv

På större företag är det ju ändå hr som snappar upp vilka som ska intervjuas, arbetsgivaren träffar och filtrerar då inte själv i första hand. Hr brukar enligt mig vara väldigt öppna, men det kan såklart skilja sig på olika ställen.

Men du anställer fortfarande inte alla som kommer på intervju, så en sån där grej har noll effekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

På större företag är det ju ändå hr som snappar upp vilka som ska intervjuas, arbetsgivaren träffar och filtrerar då inte själv i första hand. Hr brukar enligt mig vara väldigt öppna, men det kan såklart skilja sig på olika ställen.

Men du anställer fortfarande inte alla som kommer på intervju, så en sån där grej har noll effekt.

Fast det skulle fortfarande göra det svårare än i nuläget att diskriminera. Du verkar ju ha bra koll, så vad äär din idé?  🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen:

Fast det skulle fortfarande göra det svårare än i nuläget att diskriminera. Du verkar ju ha bra koll, så vad äär din idé?  🙂

Med tanke på hur många som ratas efter första intervjun så vore det helt effektlöst tyvärr.
Det är tråkigt att det sker diskriminering, men tyvärr känns din idé som att den inte tillför nånting.

Självklart kan man ju välja att vara anonym när man skickar in ansökan, men en sådan ratar jag direkt. När jag får in uppgifter för en kandidat så kollar jag ju upp vem det är, facebook, linkedin, hemsidor, bolagsangagemang lexbase osv osv.

Har jag inte den möjligheten så ska cv'et vara väldigt spektakulärt om jag skall bemöda mig att lägga tid på honom/henne.

Själv har jag ingen vettig lösning och jag vet inte heller hur det diskrimineras i andra brancher. I min branch favoriseras kvinnor generellt, det är väl den diskriminering jag kan komma på. på rak arm.

Men jag inser att problemet är större inom andra brancher.


   
SvaraCitera