Aviseringar
Rensa alla

Politiker mer värda än "vanliga låginkomstare" ?


Ämnesstartare

Politikerna får ju bestämma och göra mer saker än vanligt folk i Sverige, betyder det alltså att politikerna är mer värda rent " objektivt" från ett pengaperspektiv? Vad ni tycka om saken? [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

jag är politiker, faktiskt mkt mer värd än ni andra [crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebeca:

jag är politiker, faktiskt mkt mer värd än ni andra

Det stämmer du är mer värd än andra, hur mycket tjänar du EFTER skatt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

njaa eftersom vi är ett demonkratiskt land skulle jag ju säga att politkerna snarare är representanter över vårat lika värde eftersom de får ju bestämma för att VI har bestämt att de får bestämma, fast det låter ju rätt naivt av mig också iofs..


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

mullis711:

Politikerna får ju bestämma och göra mer saker än vanligt folk i Sverige, betyder det alltså att politikerna är mer värda rent " objektivt" från ett pengaperspektiv? Vad ni tycka om saken?

Vad får en politiker göra som en "vanlig" människa inte får?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vem som helst kan bli politiker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tigr:

Vad får en politiker göra som en "vanlig" människa inte får?

Bestämma över sina egna löner, sitta på arslet och rulla tummarna och ändå få betalt etc etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tigr:

Vad får en politiker göra som en "vanlig" människa inte får?

De får skattefuska och komma undan med det, ha stora "fester" som när Gudrun schyman brände 100.000 kronor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mullis711:

ha stora "fester" som när Gudrun schyman brände 100.000 kronor.

Och på vilket sätt kan inte du komma undan med sådant menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle vilja påstå att politiker har ett negativt värde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Och på vilket sätt kan inte du komma undan med sådant menar du?

Facket tar hand om det förstår du, som politiker så försvinner det bort tack vare att de betalar media så nyheten inte kommer fram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Jag skulle vilja påstå att politiker har ett negativt värde.

Och? Förklara mer tack [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mullis711:

Facket tar hand om det förstår du, som politiker så försvinner det bort tack vare att de betalar media så nyheten inte kommer fram.

Antingen är du troll eller så är du så dum i huvudet att du antagligen håller på att drunkna varje gång du dricker vatten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grub:

vem som helst kan bli politiker

Både jag och nej, man behöver ha många kontakter, många kulor från nydöda föräldrar samt besparingar så man kan starta eget parti


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Antingen är du troll eller så är du så dum i huvudet att du antagligen håller på att drunkna varje gång du dricker vatten.

Jag drunknar inte när jag dricker vatten, har du svårt för sanningen eller? Jag vet detta då jag är en mycket vis man


   
SvaraCitera