Aviseringar
Rensa alla

Politiker och deras längd


Ämnesstartare

2014-08-11-03-11-51_ullenhag_pall_a.jpg

Vad tänker ni kring det här? Att politiker känner sig manade att stå på pallar för att göra sig själva längre inför väljarna. Hade ni avstått ifrån att rösta på det partiet ni tänker rösta på om partiledaren för detta parti varit 10 cm kortare? Det är inte första gången jag ser en sådan pall.


   
Citera

Var ju så när Ullenhag och Åkesson debatterade på Almedalen.

ullenhag-utan-pall.jpg?itok=jcxjNNVo

Plötsligt blev Ullenhag längre.

ullenhag-med-pall.jpg?itok=_PbgSukA


   
SvaraCitera

Hittade en med pallen också.

ullenhag-pa-pall_1.jpg?itok=wigtgecu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen: Hittade en med pallen också.

Mjo, såg den där förut.


   
SvaraCitera
Kudhos

Inget ovanligt. 


   
SvaraCitera
penja

gulligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

#inte utan min pall#


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Störde mig lite på hur vadhonnuheter från S stod och gjorde miner när de andra pratade. Dock sade de ju rätt knasiga grejer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha men asså varför


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns ju lite som en tv-teknisk aspekt också, bildproducenter som inte vill ställa en stolt och lång Åkessson mot en liten hobbit vid namn Ullenhag, det blir kanske en bättra balanserad bild om dom står i jämnhöjd. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen: Hittade en med pallen också.

ullenhag-pa-pall_1.jpg?itok=wigtgecu

Alltså wow, så jävla synligt. Undra hur han motiverade att ha sin pall där egentligen.

"Jag behöver en pall där för att väga upp min annars så klena figur då mitt snömos ensamt riskerar att inte vara nog så övertygande för våra tittare"

Finns det något exempel på någon i svensk politik utöver ullenhag som använder en pall undrar jag nu.

edit; ingen aning om varför inte bilden följde med i citatet men jaja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Störde mig lite på hur vadhonnuheter från S stod och gjorde miner när de andra pratade. Dock sade de ju rätt knasiga grejer.

ylva johansson tycker jag mig se att det är och så reslig som hon är borde det nästan känts genant från ullenhag sida att stå där med en pall för att ersätta sin längd och troligtvis inte ens nå upp med hjälp av den ändå.


   
SvaraCitera

Weeaboo: Finns det något exempel på någon i svensk politik utöver ullenhag som använder en pall undrar jag nu.

marit paulsen satt ju i eu-debatterna. annars så är väl maud olofsson ganska kort? hon borde nog haft pall...


   
SvaraCitera

Weeaboo: "Jag behöver en pall där för att väga upp min annars så klena figur då mitt snömos ensamt riskerar att inte vara nog så övertygande för våra tittare"

Skulle vara roligt att veta ifall det är Ullenhag själv som vill ha pallen eller om det är TV-producenterna. Gissar faktiskt på det sistnämnda.

Weeaboo: Finns det något exempel på någon i svensk politik utöver ullenhag som använder en pall undrar jag nu.

Jag har inte sett något som tyder på det, så jag vet inte. Komiskt nog så räckte det inte att vara jämnlång med Åkesson utan han var tvungen att vara längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visade just mor dessa bilder och vi skrattade tillsammans om nån undrar


   
SvaraCitera