Aviseringar
Rensa alla

Politikernas brott mot mänskligheten


Ämnesstartare

Chryseus:

Du har nog missat en stor poäng här. De två länderna har kärnvapen.

Kina och Nordkorea hade inte kärnvapen när kommunismen uppstod i dem länderna.

Chryseus:

Vad fanns i Afghanistan?

"9/11".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Landet är ett geopolitiskt hangarfartyg med iran, pakistan och ryssland alldeles runt hörnet + att det är en plats att bygga pipelines genom.

Pakistan är USA redan bro's med ... Israel är USA redan bro's med.

Jag tvivlar på att man lägger 46 000kr per sekund sedan 2001 på att ha några baser i ett ökenland.

Angående pipelines så kan du ju komma med något konkret istället för spekulationer.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Trådlös:

9/11.

Ja, exakt.

Trådlös:

Kina eller Nordkorea hade inte kärnvapen när kommunismen uppstod i de länderna.

Nordkorea kan jag hålla med om, dock är det ju för sent nu.
Men med vad skulle USA göra något åt Kina med på 60-talet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Jag tvivlar på att man lägger 46 000kr per sekund sedan 2001 på att ha några baser i ett ökenland.

Egentligen ville dom ju gå på Irak direkt som svar på 9/11, afghanistan blev dock en nödvändighet då pressen började snoka även om nittio procent av kaparna var saudiaraber.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Men med vad skulle USA göra något åt Kina med på 60-talet?

60-talet? Du menar väl 20-talet?
Som de gjorde med de andra länderna, dvs "stoppa kommunismen" [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trådlös:

Som de gjorde med andra länderna, dvs "stoppa kommunismen" [smile]

Stoppade USA kommunism på 20-talet? Såvitt jag vet är det ett fenomen som i stort uppkom i och med det Kalla Kriget. Annars kan du gärna ge källor på ditt påstående.

dazed_and_confused:

Egentligen ville dom ju gå på Irak direkt som svar på 9/11, afghanistan blev dock en nödvändighet då pressen började snoka även om nittio procent av kaparna var saudiaraber.

Jag älskar spekulationer.
Var hade du f.ö tänkt att dessa "pipelines" skulle dras mellan och varför? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Stoppade USA kommunism på 20-talet? Såvitt jag vet är det ett fenomen som uppkom i och med Kalla Kriget. Annars kan du gärna ge källor på ditt påstående.

Jaaaha, så USA bestämde sig för att hata kommunism på 60-talet. Haha. Så de hatar alltså kommunismen när det passar dem. Desstutom, vem ger dem rätt att kriga med länder för att de hatar en ideologi som inte ens berör dem?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Obs, vet att USA var rädd för Sovjet. Därav, de hatar kommunism när det passar dem.

[crazy][zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trådlös:

Jaaaha, så USA bestämde sig för att hata kommunism på 60-talet.

Läs lite historia tjejen... Uppdelningen av Tyskland till Öst och Väst är en bra början.[y] Så kan du lära dig lite om USA, Sovjet och kampen mot kommunismens spridning.

Trådlös:

vem ger dem rätt att kriga med länder för att de hatar en ideologi som inte ens berör dem?

Kommunism berör alla.

Trådlös:

Obs, vet att USA var rädd för Sovjet. Därav, de hatar kommunism när det passar dem.

Oj vad du vet mycket[wink] Jag tappar nästan hakan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Läs lite historia tjejen... Uppdelningen av Tyskland till Öst och Väst är en bra början. Så kan du lära dig lite om USA, Sovjet och kampen mot kommunismens spridning.

Att Sovjet spred kommunsimen till andra länder gav USA en anledning att starta krig mot dem, när hände det?

Chryseus:

Kommunism berör alla.

Alla i ett land som har den ideologin ja. Men inte USA.

Chryseus:

Oj vad du vet mycket Jag tappar nästan hakan.

Känner mig smickard. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trådlös:

Att Sovjet spred kommunsimen till andra länder gav USA en anledning att starta krig mot dem, när hände det?

Vet du inte själv när dina exempel du angett i trådstarten ägde rum?[shake]

Trådlös:

Alla i ett land som har den ideologin ja. Men inte USA.

Ungefär som massakern i Rwanda mellan Hutuer och Tutsier?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Vet du inte själv när dina exempel du angett i trådstarten ägde rum?

Jag menar Ryssland.

Chryseus:

Ungefär som massakern i Rwanda mellan Hutuer och Tutsier?

Va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trådlös:

Jag menar dagens Ryssland.

Vad dillar du om? Dagens Ryssland är inte kommunistiskt.

Trådlös:

Va?

Rwanda berörde väl USA lika lite som kommunismen gjorde... enligt dig? [smile] Så varför skulle de lägga sig i där när du inte tycker de skulle lägga sig i kommunismens spridning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Vad dillar du om? Dagens Ryssland är inte kommunistiskt.

Ryssland, du vet det landet där den ryska revolutionen skapades som var starten till kommunismen spridning och Sovjetunionen?
Varför krigade USA aldrig mot Ryssland?
Och mot Ukraina, vitryssland + nåt annat land som var med i Sovjetuninonen från början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trådlös:

Varför krigade USA aldrig mot Ryssland?

För att USA var allierade med Sovjet fram tills dess att Sovjet blev giriga efter andra världskriget och satte igång Kalla kriget
... som hör och häpna var mellan USA och Sovjet. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Rwanda berörde väl USA lika lite som kommunismen gjorde... enligt dig? Så varför skulle de lägga sig i där när du inte tycker de skulle lägga sig i kommunismens spridning?

Med tanke på att USA älskar att leka världspolis så borde de ha stoppat folkmordet. Som humanitära politiker borde de ha gjort något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trådlös:

Med tanke på att USA älskar att leka världspolis så borde de ha stoppat folkmordet.

Ungefär som de stoppat eventuella kommunistiska folkmord? Du vet väl att kommunism är den ideologi som har skördat flest liv genom historien?

Men ditt resonemang hänger liksom inte ihop. De ska blanda sig i det.. men inte när det gäller den dödliga kommunistiska ideologin? [confused]


   
SvaraCitera