Aviseringar
Rensa alla

Politiska experter: SD är inte facistiska


Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Med den logiken kan vad som helst vara sant, bara man upprepar påståendet tillräckligt många gånger.

Vilken? SD är som minst en halvfascistiskt parti, därför kallas de fascister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zakarias:

Vad anser du om Folkpartiet?

folkpartiet vill på sikt införa fri invandring såatte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Verkligen? Ska det alltså vara upp till sakkunniga nu att få uttala sig om saken och Inte komiker, sångare, radiopratare, och författare? Vilken värld lever vi i egentligen Gråter

rants_: Forskarna verkar ha kommit fram till att SD "bara" är fascistiskt till hälften.

Någon som bara ljuger ibland täcker inte kraven för kallas för mytoman
En människa med hetsigt temprament behöver inte ha något syndrom i botten. 

Ska man godtyckligt dra liknelser här och där så kan alla partier kopplas till någon extrem motsvarighet.

rants_: Sedan att det krävs att man kallar in experter för att analysera om partiet är fascistiskt eller ej, är det något för er att skryta om? Det stinker mycket fascism om SD och det är därför analysen genomförts.

När den breda politiska eliten och to.m statsministern går och ut stämplar sverigedemokraterna som fascister och främlingsfientliga så finns det väl ett annalkande behov av upprättelse från människor med riktig kompetens inom området. Att debattklimatet är så extremt polariserat är väl ingenting som SD ska ursäkta sig över?

Vet inte varför etablissemanget i sverige behandlat kulturpersonligheter som professorer i tid och otid istället för att bjuda in riktigt utbildade människor att tala kring politiska frågor. Måste vara ett led i att man promoterat dumhet inom branschen för att kunna behålla det kulturella monopolet och hålla sunda och  balanserade människor väck därifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo: När den breda politiska eliten och to.m statsministern går och ut stämplar sverigedemokraterna som fascister och främlingsfientliga så finns det väl ett annalkande behov av upprättelse från människor med riktig kompetens inom området.

Ja, det stinker mycket fascism om SD som sagt. De flesta anser nog att partiet är fascistiskt trots att de skrivit i sitt partiprogram att de inte vill avskaffa demokratin. Att partiet är främlingsfientligt är forskarna överens om dock, hur går det ens att förneka på något plan?

SD är i mina ögon ett nationalistiskt, främlingsfientligt och rasistiskt parti,

SD en blåkopia av fascism och nazism.

Enligt honom kan fascism definieras som 1. extremnationalism, 2. en idé om att nationen anses hotad, 3. en idé om hur nationen ska räddas.
– Av dessa tre kriterier uppfyller SD de två senare, med råge. Och när det gäller det första ligger man väldigt nära

Det är bättre att beskriva partiet som främlingsfientligt, nationalistiskt, konservativt och populistiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rants_: Ja, det stinker mycket fascism om SD som sagt. De flesta anser nog att partiet är fascistiskt trots att de skrivit i sitt partiprogram att de inte vill avskaffa demokratin. Att partiet är främlingsfientligt är forskarna överens om dock, hur går det ens att förneka på något plan?

Gulligt att du missade att besvara motargumenten också. Tar det som en medveten teknik från din sida.

Det kanske kommer som en överaskning men de flesta anser faktiskt ingenting kring SD´s påstådda fascistinkarnation för de saknar idehistorisk och politisk kunskap för att kunna dra sådana liknelser, det är endast ett aktuellt ämne för de mest rabiata SD-hatarna.

Jag vet inte vilket värde du sätter i att de ska vara främlingsfientliga. Må så gå, jag är också fientligt inställd till att medeltidsmentalitet ska få utrymme i det här landet. 


   
SvaraCitera

Antar att majoriteten som tjoar i medhåll i denna tråd inte ens läste artikeln först Sover


   
SvaraCitera

Frågeställning; är det inte illa nog att SD är ett rasistiskt, populistiskt, nationalistiskt parti med vissa facistiska rötter och järnrör i hand?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zakarias: Så är det ja. Bara för att tex forskare säger att månen är kall så betyder det ju inte att det är sant, de har ju inte varit på månen....så hur kan de egentligen veta?

Vilka forskare har sagt att månen är kall? Den sidan som är vänd mot solen har en temperatur på 110 grader så där är det för varmt för både dig och mig att vistas på. Däremot den sidan av månen som är vänd från solen har å andra sidan en temperatur på minus 160 grader. Jag har varit där så jag vet.   Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo: Gulligt att du missade att besvara motargumenten också. Tar det som en medveten teknik från din sida.

Vilka? Det verkade som att du missade att forskarna var överens om att partiet är främlingsfientligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Annalyser:
Frågeställning; är det inte illa nog att SD är ett rasistiskt, populistiskt, nationalistiskt parti med vissa facistiska rötter och järnrör i hand?

+1 min poäng


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rants_:

+1 min poäng

nej, du har genom hela tråden stridit med näbbar och klor och mot bättre vetande för att SD ska betecknas som fascistiskt. det där är inte alls din poäng. sluta vara så fruktansvärt oärlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

nej, du har genom hela tråden stridit med näbbar och klor och mot bättre vetande för att SD ska betecknas som fascistiskt. det där är inte alls din poäng. sluta vara så fruktansvärt oärlig.

Haha, fjant. Sluta vara så förbannat gråtfärdig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rants_:

Haha, fjant. Sluta vara så förbannat gråtfärdig.

det var ju också ett sätt att besvara kritik. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rants_: Vilka? Det verkade som att du missade att forskarna var överens om att partiet är främlingsfientligt.

Trådstarten har sin utgångspunkt i dementerandet av att SD skulle vara fascistiska. Det var jag som snackade om främlingsfientlighet, och där är det ju mer öppet för tolkningar. Du kanske borde klargöra vilka relevanta kulturer som SD motsätter sig och därmed oriktigheten av att vara "främlingsfientlig".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

socialdemokraterna är juh både vänsterextremister och kommunister så det är en rättvis benämning, förstår inte grejen med att haka upp sig på det


   
SvaraCitera