Aviseringar
Rensa alla

Politiska partier-trådar/forum


Ämnesstartare

Föreslår att man antingen har ett forum specifikt för trådar gällande politiska partier och organisationer, eller att det startas trådar specifikt för varje parti som diskuteras i stor utsträckning på forumet, så som Stringburka föredömligt gjort med SD. Detta för att hålla forumet rent från lite väl överentusiastiska anhängare som är väldigt kåta på att göra reklam för sitt parti/sin organisation.

Exempelvis har användaren Arazoid skapat 6 trådar om Nationaldemokraterna (av totalt 25, alltså mer än 1/5 av de trådar han skapt), bl.a. gällande småsaker som "Ny video från Nationaldemokraterna i Almedalen.", "Nationaldemokraterna lanserar valhemsida" och andra enskilda rapporter om vad partier sysslar med. Sådant kan enligt mitt tycke tas i en enda tråd, sen kan såklart trådar startas om enstaka konflikter ND är inblandade i eller något annat där det faktiskt finns ett ordentligt diskussionsunderlag.

Jag skulle föreslå att detta startas som någon typ av underforum till Politik & Samhälle, men om det är enklare kan man ju enbart starta rapporteringstrådar för de olika partierna/grupperna som det startas mycket trådar om.

Ett annat argument för detta kan ju även vara den tydliga bild denna typ av trådar ger av de olika partierna/organisationerna för nya intresserade, samtidigt som övriga forumanvändare kan navigera forumet lättare. 🙂

(Detta är inte enbart riktat mot ND oavsett vad jag tycker om dem, jag skulle tycka det var skitirriterande om någon gjorde likadant med t.ex. Syndikalistiska Ungdomsförbundet där jag själv är medlem. Tog enbart upp Arazoids trådar då de är ett tydligt exempel på vad jag menar.)


   
Citera
Ämnesstartare

Instämmer


   
SvaraCitera

Redbulls:

Instämmer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra förslag, men skulle isåfall se att man skapade underforum, eftersom det blir svårt att få till en diskussion i en enda tråd. Skulle även vilja se att man gjorde som på Flashback och skapade ett Kriminalitetsforum alternativt Veckans brott-forum av samma anledning, då det bara blir en enda röra av alltihop om man ska samla alla brottsfall i en enda tråd.


   
SvaraCitera

fler forum åt folket!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tofu:

Skulle även vilja se att man gjorde som på Flashback och skapade ett Kriminalitetsforum alternativt Veckans brott-forum av samma anledning, då det bara blir en enda röra av alltihop om man ska samla alla brottsfall i en enda tråd.

Hade jag tyckt varit skitbra faktiskt, ett forum där alla kan uppmärksamma och diskutera och tycka till om enskilda brott med klistrade trådar om Mord och våldtäktsfall.

Rödingajävel:

Föreslår att man antingen har ett forum specifikt för trådar gällande politiska partier och organisationer,

Fast det skulle nog bli en aning begränsat om man hade det åt olika partier och ungdomsförbund för låt oss vara ärliga nu, folk har mer åsikter om sverigedemokraterna än vad man har om KD och Göran Gnägglund.

Däremot kan jag tycka att det vore bra om man hade ett "Allmänpolitiskt forum" där vi kan diskutera ideologier, invandring feminism och dylikt men med Underforum för Inrikes & Utrikes politiska nyheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tofu:

Skulle även vilja se att man gjorde som på Flashback och skapade ett Kriminalitetsforum alternativt Veckans brott-forum av samma anledning, då det bara blir en enda röra av alltihop om man ska samla alla brottsfall i en enda tråd.

Problemet på Flashback är ju att politik separeras i olika delar när det inte går att koppla fritt på det sättet, kriminalitet hör t.ex. ihop med klassamhället och kan inte behandlas som en enskild och frikopplad fråga. Anledningen till mitt förslag är främst att dämpa överentusiastiska medlemmars spammande, inte att göra UM till ett nytt Flashback. Vill man ha det rekommenderar jag originalet istället.

Sming:

Fast det skulle nog bli en aning begränsat om man hade det åt olika partier och ungdomsförbund för låt oss vara ärliga nu, folk har mer åsikter om sverigedemokraterna än vad man har om KD och Göran Gnägglund.

Nä exakt, därför jag föreslog att man bara startar den typen av trådar om partier/organisationer som det spammas en massa om. Föreslog dock ett helt forum ifall någon av dess anhängare skulle få för sig att det var en konspiration mot deras parti (som i fallet Sheriffen och SD-tråden).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Problemet på Flashback är ju att politik separeras i olika delar när det inte går att koppla fritt på det sättet, kriminalitet hör t.ex. ihop med klassamhället och kan inte behandlas som en enskild och frikopplad fråga

Jag tänkte mig mer en forumdel där man kan diskutera enskilda brott som ett enskilt ämne. Att samla alla brottsfall i en enda tråd är fullkomligt efterblivet då det inte går att få till någon diskussion på det sättet.

Så här ser det ut på Flashback.

https://www.flashback.org/f249


   
SvaraCitera